zaterdag 17 mei 2014

Netball (Marja)

De oudste zit op netball. Dat is een soort van krfbal, maar dan helemaal wat anders. Het lijkt op handbal, maar dna vriendelijker.Het heeft iets weg van rugby, maar dan voor voornamelijk meisjes en vrouwen en niet op het gras en dat de spelers elkaar niet mogen aanraken.
Het is dus een spel met een ronde bal, met goalkeepers, wing defence en attack, een centre die ergens rond rent en  een goal shoot en meer van die. er wordt in leuke rokjes/jurkjes gespeeld die standaard niet passen omdat er voor een team is ingekocht en er ieder jaar weer andere mensen spelen. Alle posities worden met klitteband op de pakken vastgemaakt, zodat je nog eens kunt wisselen en precies kunt zien, wie van de tegenpartij je maatje is om te verdedigen.

Er zijn 4 kwarten en in totaal duurt een spel 50 minuten. Nu houdt dat voor ons dus in, dat we een half uur naar Gore rijden iedere zaterdag ochtend, dan anderhalf uur wachten (want er is nog een warming op en registratie) en dan weer een half uur naar huis rijden. Ach ja, je hebt wat over voor je kind he. En volgend jaar wil de tweede dochter ook meespelen., dus dan zijn we zeker iedere zaterdag in Gore te vinden. Gelukkig kan ik dan ook mijn grote boodschappen  gaan doen, zodat ik nog een "nuttig" doel heb. Maar zaterdag is, net als in NL, een zeer drukke dag om boodschappen te doen, iets wat me niet echt trekt om eerlijk te zijn.

Maar goed, de eerste wedstrijd is achter de rug en de meiden hebben met 9-6 gewonnen. Mijn oudste dochter heeft met een grote grijns rondgelopen, af en toe hop een deel van het veld waar ze niet mocht komen, haat maatje kwijt  en soms zelfs in overleg met de coach tijdens het spel, maar glunderend als ze de bal kreeg aangespeeld en een bal wist te blokken. Die spelregels komen wel, en hopelijk blijft de lol in het spel!




IK had dus een hele goeie plek op de tribune gescoord, bleek ze op het achterste veld te spelen.... en hoewel ik het erg heb geprobeerd, was het het toch niet en ben  ik er maar naar toe gelopen. Was veel beter! En zo langs de kant van het veld konden ze de juichende moeders ook horen..... veel makkelijker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten