maandag 26 mei 2014

Taart! (Marja)

Omdat ik er geen genoeg van kan krijgen, ben ik zaterdag wederom de keuken ingedoken om een verjaardagstaart te maken voor mijn oudste dochter. Elf jaar alweer! En omdat het haar feesteje was, mocht zij kiezen wat voor taart ze wilde eten. Het werd een white chocolate mud cake.

Die zit zo vol met eh....spul, dat volgend het recept je onmogelijk kon testen of de taart gaar is door er met een prikker in te prikken. Veel boter, suiker en witte chocolade in het beslag en na het bakken moest de taart gedecoreerd worden met een witte chocolade ganache.



hij was niet te zoet ( ik had er 150 gr minder suiker ingedaan dan het recept zei), maar man, wat vulde die taart!

Ik had tot ver na lunchtijd geen plekje over voor een normale boterham.

De verjaardag zelf is gezellig verlopen. Het was buiten nat en guur, ideaal om binnen lekkere dingen te eten, rond te lopen in je pyama en 's avonds ook nog lekker pasta te eten. Het ijsje als toetje heb ik overgeslagen, ik had meer trek in de warme chocolademelk met marshmellows (geen slagroom hier in NZ).

Maar met die koude dagen nodigt het wel weer uit om lekkere  kruiden te gebruiken als kaneel en warme stamppotten te eten. Ik heb pas ontdekt dat ze hier ook stoofpeertjes verkopen, al moet ik er wel een half uurtje voor rijden naar de boomgaarden in Roxburgh. Hopelijk hebben ze daar ook kale: boerenkool!
En samen met een rookworst die je hier kunt kopen in de supermarkt fantaseer ik eventjes verder: ik ben  thuis in een Unox reclame: heerlijk huiselijk en Nederlands!  Ik hoor het muziekje in mijn hoofd, kijk uit het raam naar mijn kinderen die met roze wangen naar binnen komen om zich op te warmen na de barre tocht van school.  Alleen zijn mijn kinderen thuis voordat ze koud kunnen worden  En lopen wij binnen in huis  met drie lagen aan, omdat er door gebrek aan isolatie niet warmer wordt dan 16 graden in huis. En omdat we vegetariers in huis hebben, is gezamelijk een rookworst eten ook niet echt aan de orde. En veel kiwi's zien boerekool nog als veevoer; dat is iets wat je de koeien voert in de winter.  Bovendien is de rookworst niet van Unox maar van Verkerk.

Maar op die kleine puntjes na, is het echt Hollands Unox reclameweer..... gezellig....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten