vrijdag 7 augustus 2015

even bijpraten

Met het schaamrood op mijn kaken zie ik dat het al ruim drie weken terug is dat ik wat geschreven heb. Maak ik dan niets mee mee om te delen hier? Dat wel.
Tijdgebrek?  Ligt eraan hoe je het bekijkt. Inspiratiedipje? Ook niet echt.

Maar ik bedenk veel stukjes in de auto op weg naar mijn werk, boodschappen doen of naar de yoga. Ik heb dan alles al helemaal voor me. Wat het onderwerp is, hoe ik alles ga omschrijven etc.
Het is in mijn hoofd soms al zo af, dat ik ergens het gevoel creeer, dat het al op het blog staat. Groot is dan ook mijn verbazing als ik er een tijdje laten achter kom, dat het in mijn hoofd wel op het blog staat, maar dat het internet een andere mening is toegedaan.

Ik zal even een korte samevatting geven van mijn leven gedurende de week. Op mijn werkdagen kom ik thuis vlak voor de kinderen. Dan gaan we samen afternoon tea doen ( fruit, gedroogd fruit, crackers met kaas en een koekje toe. Ze eten hier enorme hoeveelheden!). Zo rond een uur of 4 zijn we daar mee klaar. In het uurtje dat volgt help ik twee kinderen met hun huiswerk. Rons 5 uur begin ik met de voorbereidingen van het avondeten. Sommige dagen eten we erg vroeg vanwege een sport, andere dagen eten we vanwege diezelfde sport juist weer wat later.

Na het eten wordt de boel opgeruimd, gedweild en  gezogen  ( geen muizen meer in huis, dankuwel) en worden de oudste  twee kinderen geholpen met hun huiswerk.
De oudste gaat rond half 9 naar bed en dan kunnen Fons en ik ein-de-lijk ongestoord de dag doornemen. En dan is het al weer bedtijd!

Op mijn vrije dinsdag ren ik in de morgen, yoga na de lunch en tussendoor doe ik soms alsof ik erg druk bezig ben met het schoonmaken van de openhaard (Assepoester is er niets bij, maar een petemoei heb ik helaas nog niet gezien!), wassen wegwerken en schoonmaken.

In het weekend gaan we naar Gore voor netball, voetbal en zwemles. Dan doe ik vaak ook mijn boodschappen en dan hebben we de zondag over voor een ontspannen dag. Dat is de dag dat Fons en ik allebei nog willen rennen, dus met een beetje passen en meten  komen we die dag ook vaak wel door.

Tsja.

Niks exotisch dus. Gewoon, net als in Nederland. Ook iedere week ongeveer hetzelfde.
Met als grote uitzondering, dat onze uitstapjes natuurlijk wel erg leuk zijn. En anders dan in Nederland.

Maar daar over straks meer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten