vrijdag 12 juni 2015

Het einde is in zicht....

We hebben echt wel ons best gedaan. Alle beschikbare plekjes waren benut, alle kleine ruimtes volledig ingenomen. Maar nu komt toch het einde in zicht.

De kaas, hagelslag, rimboevlokken, speculoos, snoeppapier en andere Nederlandse lekkernijen beginnen op te raken. En hoe meer het opraakt, hoe zuiniger we worden. Net als een tube tandpasta; de ssret helf is in een week op, om daarna nog drie maanden met de andere helft te kunnen doen. Tot het moment dat jij echt bijna leeg is. Dat zijn de momenten waarop ik heel fanatiek word en wil bewijzen, dat de tube helemaal nog niet erg leeg en op is.


Dus vanavond wordt de laatste heerlijke Beemsterkaas in blokjes gesneden. De Rimboe vlokken gaan hun laatste weekend in en de het laatste pak pure hagelslag is alleen maar voor mij ( niks delen, dat is iets wat kinderen nog moeten leren maar ik al kan. Ik kies er alleen voor om dat niet te doen ; dat is totaal iets anders).

Het heeft erg genoeg toch wel iets definitiefs. De vakantie in NL is nu echt heel erg voorbij. We hebben alleen nog de foto's , filmpjes en herinneringen.

Vanaf volgende week wordt het dus weer watertanden in de winkels waar ze voor 7 euro vlokken verkopen. Of hagelslag voor 5 euro.

We hebben er wel enorm van genoten, dat wel. En als we weer eens een pakketje zouden ontvangen is het weer helemaal kerst hier ( aan het weer zal het niet liggen in ieder geval).

Maar voor nu houdt dat in, dat ik weer de keuken in moet voor kokosbrood, pepernoten en bokkepootjes. Om de pijn te verzachten.
En gewoon omdat het erg lekker is!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten