dinsdag 8 maart 2016

Mijn stem telt!

Het nieuws was al de hele wereld overgegaan: dit jaar stemt NZ voor de vlag!

Bij de vorige verkiezingen waren Fons en ik nog niet geregistreerd als stemmers, dus die ronde hebben we gemist. Maar nu mogen we officieel onze stem laten horen in het referendum van de eeuw!

Aan het begin van de weke kregen we een envelop thuisgestuurd met de daarbij behorende papieren.



Papieren invullen, in de bus doen en dan weer terugsturen.

Ik ben heel benieuwd wat het gaat worden: de oude vlag blijft of de nieuwe vlag.
We hebben nog even de tijd voordat iedereen alle papieren opgestuurd moet hebben, dus ik denk dat de uitslag nog wel even op zich zal laten wachten. En natuurlijk zijn er mensen die dit een verspilling van geld vinden: het hele referendum, alle papieren, de bureaucratie. Ik vind het wel wat hebben. Want om heel eerlijk te zijn, vind ik de NZ en AUS vlag ook wel erg veel op elkaar lijken. En de nieuwe vlag met de varen spreekt me absoluut erg aan.
Het maakt me eigenlijk niet zoveel uit welke vlag er uiteindelijk gaat wapperen aan de masten. Maar ik vind het wel leuk om deel uitgemaakt te hebben van dit hele proces!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten