zaterdag 14 juli 2012

Voorbereidingen (Marja)


Ik heb gehoord van een Nederlander, die al een paar jaar in NZ woont. En ieder jaar als het weer winter wordt, krijgt hij heimwee. Dus in juli staan de pepernoten in de oven, door de boxen klinkt a white christmas en het huis wordt in lichtslangen gehesen.
Toen ik dat hoorde realiseerde ik me, dat wij dat ook gaan krijgen. Kerst in de zomer, heimwee naar de kerstverlichting in de winter. Het was de vorige keer al raar, om bij 30 graden aan de oliebollen te zitten in Otautau (probeer het eens zou ik zeggen... het is hetzelfde idee als in augustus tegen een kerstboom aankijken waar geen lampjes inzitten, omdat je al in bed ligt als het donker wordt...).
En omdat wij iedereen graag goed voorbereiden hier in huis, heb ik direct actie ondernomen.
Dus vond ik mijzelf van de week terug op de bank, samen met mijn kinderen. Barbie en het kerstfeest aan, lekker onder een deken, warme chocomelk en speculaas bij de hand.
Maar om eerlijk te zijn: als de regen met bakken uit de hemel komt, het zo donker is in huis dat de verlichting midden op de dag aan moet en de maximale temperatuur 15 graden is..... ik weet het niet, het idee van omgekeerde seizoenen kwam toch niet helemaal binnen vrees ik....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten