zondag 29 juli 2012

the Worlds Fastest Indian ( fons )


 
Een ding moest gebeuren deze keer, mijn motor moet mee. We hebben een tijdje getwijfeld, gingen onze spullen wel of niet mee, konden we het financieel bolwerken? Maar naarmate de tijd verstreek bleek dat het moest gaan lukken. En gelukkig, want wat moet er mooier zijn dan rondrijden op de motor door Nieuw Zeeland.

Ik moet er nog wel wat voor doen. Twee dagen geleden heb ik 2,5 uur staan boenen op dat ding ( en geloof me, dat laat ik liever aan de liefhebbers over ). Maar als ze straks in NZ mijn motor uit de container halen ( en uit een Harley Davidson doos ( verrassing, een BMW ) ) en er zit ook maar een onderdeel van onze Nederlandse natuur op, dan mag hij niet door. Als jullie wel eens Border Security op tv gezien hebben dan weet je dat het een serieuze zaak is.

Nu ik er niet meer op mag rijden, want anders kan ik weer aan de slag, heb ik tijdelijk van een goede vriend zijn motor te leen, want ik moet nog wel naar mijn werk. Dan moet mijn motor en de krat nog een keer vervoerd naar de garage, waar ze hem lekker veilig inpakken, de benzine en de olie eruit gaan halen en waarna ik de kentekenplaat nog langs de RDW moet brengen om hem af te melden. Dan haalt de verhuizer hem daar weer op.... je moet er wat voorover hebben om je motorliefde down under te kunnen uitleven.

De planning is rond, de uitvoering bijna gedaan, ik kon bijna uitrusten, tot mijn oudste dochter een briljante vraag stelde, nadat ze met Marja in de auto achter ons aan waren gereden. Want zoals elke goede motorrijder doe ik erg mijn best om zo stoer mogelijk mijn mede motorrijders te groeten. Dat doe je keurig met de linker hand, laag wijzend, erg cooltjes en dus met de rechter hand aan het gas. Maar in Nieuw Zeeland rijd je aan de linker kant.... dus de andere motorrijders passeer je aan de andere kant, dus als je wilt groeten zou de rechter hand van het gas moeten... wat nu???

Geen dag later kon ik deze gouden vraag voorleggen aan mijn BMW rijdende collega uit Nieuw Zeeland. Gekscherend legde ik hem voor dat het toch niet zo kon zijn dat je met de linker hand, vrolijk zwaaiend naar de ander, moest groeten. Uiterst oncool. Hij keek me wat meewarig aan en zei dat ik waarschijnlijk vergeten was dat het iets minder druk op de weg is daar dan in Nederland. Dat het eigenlijk al erg gezellig is als je een auto tegenkomt, laat staan een motor. En als je die dan toch onverhoopt tegenkomt, dan sta je te popelen om als een malle te zwaaien. Ik kreeg het gevoel dat afstappen en elkaar een knuffel geven ook geen rare optie was.... dus cool groeten met links... nergens voor nodig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten