vrijdag 31 augustus 2012

Eerste vlucht (Marja)

Twee dagen voordat we zouden wegvliegen vanuit Nederland, kon ik via internet al inchecken. Heel handig, gewoon vanuit je luie stoel. Nu had ik dat nog niet eerder gedaan, maar hoe moeilijk kon het zijn, toch?  Het enige probleempje was, dat we met een groep van 8 zouden vliegen met twee verschillende boekingen.
Ik weet niet precies hoe ik het heb gedaan, maar ik eindigde aan de telefoon met Singapore Airlines de volgende ochtend om aan een mevrouw te vragen of ze ons alsjeblieft bij elkaar kon zetten ipv verdeeld over het hele vliegtuig. Als je eenmaal hebt ingecheckt, kun je je stoelen namelijk niet meer wijzigen... Ze heeft haar best moeten doen, maar het was uiteindelijk gelukt! Alle koffers werden nogmaals ingepakt en gewogen (niet meer dan 20 kg), dus we waren er klaar voor.
Op Schiphol bleek, dat de handbagage te zwaar was.... die had ik niet gewogen van te voren. Dus tussen mensen die ons kwamen uitzwaaien, andere passagiers die wilden inchecken en onze kinderen werden de papieren, leesboekjes en warme truien herverdeeld.
En toen konden we door de douane. We vlogen keurig op tijd, maar door de winterkleding die we aanhadden, stond het zweet inmiddels tot ver in mijn schoenen.
De eerste vlucht ging eigenlijk wel voorspoedig. Met een uitgebreid entertainment systeem vermaakten de kinderen zich voor het grootste deel wel. En dan nog tussendoor eten, drinken en wat lezen....Ging als een trein!
Ik werd er een beetje overmoedig van; waarom vonden we het de vorige keer zo zwaar? Laat die tweede vlucht maar komen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten