donderdag 17 oktober 2013

John (Marja)

Als je zo lang bij elkaar bent als Fons en ik zijn, dan kom je ze tegen: dingen die je niet kan voorzien, maar die voor situaties zorgen die je liever had voorkomen. Gelukkig kan ons huwelijk tegen een stootje en door er samen over te praten, komen we er tot nu toe altijd weer uit.

Maar laatst hadden we wel even een heftige te verwerken. Het heeft alles te maken met John, ook wel long John genoemd. Fons had al eerder kennis met hem gemaakt en was erg enthousiast over die kennismaking. Ik had eerlijk gezegd een houding van : klinkt te leuk om waar te zijn.

En die houding had ik nog steeds, toen ik een paar maanden geleden kennis mocht maken met John. Fons en de kinderen waren erbij en Fons heeft me zelfs nog aangemoedigd om John eens beter te leren kennen en mijn vooroordelen (want die had ik!) nog eens onder de loep te houden.

Het is bij die ene keer gebleven, tot een paar weken geleden. En nu komt het: ik ben om. John zorgt er voor, dat ik me warm en geborgen voel op een manier die Fons niet voor elkaar krijgt. Natuurlijk hebben we het hier uitgebreid over gehad, want ik was bang, dat Fons niets meer van me moest weten als ik me te veel aan John zou hechten. Maar het tegendeel is waar. Hij heeft me aangemoedigd, niet uitgelachen, hij was en is er gewoon voor me. Dat bewijst voor mij maar weer, wat een geweldige man ik getrouwd ben!

En toen ik er eenmaal zeker van was dat het goed bleef tussen Fons en mij ondanks de aanwezigheid van John hier in huis, viel er een last van me af.
Daar, het is er uit. En nu ben ik er klaar voor, om dit met jullie te delen. Ik ben gek met John en schaam me er niet voor. In de zomer zal ik hem niet veel zien, maar komende winter is hij weer van de partij en ik kijk er nu al naar uit. Foto zeggen jullie? Ik heb helaas geen foto van John en mij, maar ik zal voor jullie een  paar leuke foto's  bijvoegen.

Wel vraag ik jullie , om de vooroordelen over John even voor je te houden. Want je weet pas hoe het is, als je dit zelf hebt ervaren. Maar dan wil ik ook heel graag weten, hoe jullie ervaringen zijn met jullie eigen John!


Deze is van zijde.....longJohns

In merino, mijn John is blauw

Ben niet helemaal zeker over de hakken, volgens mij is John en hakken een vreemde combi, maar iedereen zo zijn ding, nietwaar?

En ook mannen lopen hier WEG met John!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten