maandag 28 oktober 2013

Voor alles is een eerste keer (Marja)

Weet je, ik ben dan niet van de bungee jumpen en uit helicopters springen, maar verder probeer ik graag nieuwe dingen. Toen een vriendin dan ook vroeg om samen worstjes te maken vond ik dat meteen een leuk idee!

Ik heb namelijk een mixer in mijn bezit, die behalve heel snel kan mixen ook een opening heeft voor opzetstukken. Er kwam een maler mee en een paar opzetstukken om zelf je worsten te maken. Nu heb ik ooit bij een slager gewerkt die dat zelf maakte en dat zag er eigenlijk niet zo moeilijk uit.
Het vlees was al gehakt, dus er hoefden alleen maar kruiden bij (keurig volgens een recept) en het kon hup!- de machine in.

Ik zal een lang verhaal kort maken. De machine is uiteindelijk zonder gebruikaaanwijzing in elkaar gezet. Worsten kun je niet in je eentje maken, omdat het fysiek gewoon onmogelijk is (ik weet niet hoe die slager het deed, maar die had vast een extra hand ergens zitten die ik nooit gezien heb).

De worstjes waren van rundvlees en zijn op de bbq klaargemaakt. Conclusie: we moeten nog veel, heel veel oefenen om het eetbaar te maken vrees ik. De vis, champignons in knoflookboter en de zelfgemaakte patatjes waren wel gelukt en erg lekker.

Maar goed, ook deze kan weer op mijn cv, naast zwembadonderhoudsmedewerker, kok, moestuinmanager, pattissier-in-wording en ski-moeder.

.... en hoe deed de slager knoopjes tussen de worstjes? Of zouden ze zo goed zijn?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten