maandag 28 oktober 2013

Kiwi Gym (Marja)

NZ staat er nu niet bepaald om bekend dat alles zo gladjes en gepolijst is. Zeker, in de grote steden kan je echt wel mooie dingen zien en verwachten, maar hier op het platteland zijn ze meer van de houtje-touwtje. En als je het me stiekem vraagt, denk ik, dat dat hier is uitgevonden.

Ik ga inmiddels zo'n twee keer per week naar de gym hier en soms ook nog naar aerobics. Aerobics wordt gegeven in een zijzaal van het community centre, wat weer in  verbinding staat met de kerk. In zo'n zaal  is er geen rekening gehouden met een heuse sportjuf, dus er is geen mooie spiegel. Tijdens de les doe je wat de juf doet, want ze schreeuwt te aanwijzingen naar voren en dat gaat geheel verloren door de muziek. Afgelopen week waren we flink aan het zweten (is niet echt veel moeite voor nodig, hoewel ik mezelf graag het tegenovergestelde verbeeld) toen er een stel oudere mensen dwars door de zaal liepen om uit de opslagruimte stoelen te pakken. Die waren namelijk nodig voor de begrafenis die de dag erop gehouden zou worden. Tsja, en als dan de voorganger van de presbyterian church meesjouwt, geeft dat wel een licht ongemakkelijke situatie. Maar iedereen ging door met dubieuze heupbewegingen maken omdat de juf dat deed, daat ik als goed schaap ook maar volgde en deed alsof dit een hele normale situatie was.

En vandaag was ik weer even in de gym. Een omgebouwd gebouw wat vroeger iets anders is geweest. Iets waar een kluis voor nodig was, want die staat er nog.

En dat ziet er zo uit:

Tapanui gym aan de hoofdstraat. En je ziet van buiten af bijna niets door de verduistering

LInkerdeur is de ingang, rechts de kluisdeur

Toch wel handig als je de code bent vergeten of als je de kluisinhoud gewoon wil pakken!

Ik betaal 40 dollar en kan dan obeperkt gebruik maken van alle fasciliteiten. Zodra ik held geld heb overgemaakt, krijg ik een sms van de personal trainer met daarin de code voor het sleutelkluisje buiten de deur. Die code draai je dan (het idee is een simpel cijferslot  die ik vroeger om mijn fiets heen had) en dan kun je het kluisje openen en met de sleutel de deur openmaken. Geen inbraakalarm, of je aub de meeste modder even van de schoenen wilt halen voordat je binnenkomt en je kunt je iphone in boxen pluggen zodat iedereen van jouw muziek kan genieten.
Na afloop kun je (in de met vloerbedekking beklede douche) een douche nemen en dan kun je verfrist weer naar huis. De deur valt achter je in het slot, dus daar heb je geen omkijken naar. Oh ja, en of je even op een A4-tje je naam wilt invullena als je geweest bent, dan  klopt alles weer voor de administratie.

Heerlijk ongecompliceerd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten