zondag 13 oktober 2013

Op de boerderij (Marja)

De laatste dag van de vakantie. 's Morgens heb ik de kinderen meegesleept naar playcentre, waar alle moeders bezig waren met de grote (verplichte) schoonmaak. Het was een echte , mooie lentedag: de zon scheen, geen wind te bekennen  en geen wolkje aan de lucht. Maar omdat het in huis nogal fris was, had ik me vanmorgen lekker warm aangekleed. Dus binnen 5 minuten liep het zweet over mijn rug heen, terwijl ik de bladeren aan het opvegen was, de tuin stond om te spitten en meer van die gezellige activiteiten aan het uitvoeren was. Na 2 uur hielden we ermee op en gingen we op huis aan, klaar om te lunchen.

Na de lunch stond er nog een bezoek te wachten op een van de vele boerderijen. En weer was het weer ons goed gezind. De kinderen hebben de lammetjes geflest, ze zijn in de trailer achter de quad de boerderij overgereden ( en iedere keer als de trailer in beweging kwma riep de jongste uit: oh yeah man!).  We hebben kalfjes gezien en zwarte lammetje bij witte moeders.  We hebben nog even een armoedige poging gedaan om de kippen te vangen en in het kippenhok op te sluiten, maar zonder dak erop vliegen die beesten er gewoon weer uit....

De boer die ons meenam keek me meewarig aan toen ik hem vertelde, dat de vissen die we vangen in NL gewoon weer teruggegooid worden de sloot in.  En dat je daar nog ene vergunning voor moet hebben ook. En dat het in verenigingsverband ook nog wordt gedaan.
En dat er door het gewone volk niet gejaagd mag worden. En dat we egeltjes beschermen en als ze ziek zijn, die naar speciale opvangcentra brengen, zodat ze weer beter worden. Hij vond, dat in NL de fun police aan de macht was. Wat een vreselijk land zeg, als je je forelletjes gewoon maar terug moet gooien! Of je vers gevangen blue cod!

Het zal je werkomgeving maar zijn he...je moet het er maar mee doen...


Ik heb maar mijn mond gehouden, omdat het het Engelse woord voor stekelbaarsje niet wist.  Maar stel je voor he, als het anders was in NL.
Dat zou wat zijn zeg, je hengeltje uitgooien bij het Steenhouwerskwartier en dan na een kwartierje er een verse zalm of forel uitvissen. Hup, de straat oversteken naar huis en meteen door de barbeque op!

 En terwijl de volwassenen aan de thee zaten, waren de kinderen van de heuvels aan het rollen, gingen elkaar te lijf met laserzwaarden en reden rondjes op de mini motor.

En nu is het kwart voor 7 in de avond en nog helemaal licht. De kinderen zijn geschrobt en na een goddelijk maal (met NL satesaus!) zitten ze met lichtgekleurde wangen nog even uit te buiken voordat ze na bed gaan. Deze twee weken vakantie zijn echt omgevlogen!

Nog 9 weken en dan begint de zomervakantie.....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten