maandag 4 november 2013

The Dutch Society (Marja)

Wij hebben aan  Piet gevraagd, of hij ons en een paar andere NL families hier een bezoekje wil brengen. Gewoon, de originele zwarte  hoor, andere kleuren  wordt veel te verwarrend voor iedereen (meest voor de volwassenen vrees ik).

Nu moet de belangrijke gast natuurlijk ook in mooie kleren gehesen worden, en die liggen hier helaas niet zomaar in de winkel. Piet zelf was geen probleem, dat was allemaal al rond.

Nu kwam er iemand op het lumineuze idee, om de Nederlandse vereniging in Invercargill eens te polsen. Misschien hadden zij nog iets liggen?
En verhip: vrijwel alles was aanwezig!  Op de zwarte krullen na dan, dat wordt een zoekactie op zich.

Ik hoorde, dat de vereniging in Invercargill eigenlijk op sterven na dood is. En dat kun je vrijwel letterijk opvatten. De vereniging kent nnu minder dan 30 leden met het jongste lid dat zo'n 70 jaren jong is. De oudste is nu 90 jaar oud!

Tsja, die zullen dat pak niet nodig hebben denk ik dan. Maar dan ben ik dus ook heel benieuwd, naar hoe dat pak er dan uitziet. Want dat zal wel niet dezelfde uitstraling hebben als de pieten die de Sint de afgelopen jaren op de boor naar NL hebben vergezeld. Verkleurd, van degelijk katoen, wollen maillot, zo iets zal het wel zijn. Maar goed, ik denk, dat het de pret niet zal drukken!

Nu moet er nog een plan gemaakt worden, een van ons moet de piet (met schminkkoffer) van het vliegveld gaan halen, ik moet weer even mijn liedjescd gaan opzetten nu, zodat ze kunnen oefenen. Iets met guur weer, maan door de bomen,  donker buiten.... ver van mijn bed show momenteel. Het wordt om 20:30 donker en we hebben een paar heerlijke dagen in het vooruitzicht, dus ik moet er nog even mee aan het werk gaan.
Misschien moet ik toch die gashaard weer vanuit de garage hier boven zetten en natte schoenen ervoor te drogen zetten; werkte de vorige keer ook zo goed...


Gaat helemaal lukken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten