zondag 1 september 2013

1 September (Marja)

Vandaag is ene bijzondere dag: de lente is officieel begonnen in NZ, het is zondag en het is vaderdag vandaag! Geheel tegen traditie in hebben we geen ontbijt op bed gegeven (want om 10.00 uur moesten we het appartement uit). Ik had eerlijk gezegd ook niets meegenomen voor vaderdag, omdat ik het gewoonweg vergeten was! Ik bedoel, een traditie die ik al 30-en-wat-jaren ken wis je niet zo maar uit mijn systeem. Van juni ineens naar september. Dat gaat nog even wat moeite kosten. En ja, vorige week had ik er wel even aan gedacht door alle reclame, maar dat is ook weer uit mijn hoofd verdwenen. Bij de kinderen leeft het alleen in de middenbouw. Dus S. had wel iets gemaak op schoolt, de meiden niet. Dat was al een groot drama nog ruim voordat het weekend was....
 De jongste telg had wel drie dingen, maar eentje was er zoekgeraakt en de anderen gaf hij meteen  maar toen papa thuiskwam om te lunchen de afgelopen week. je kunt dat soort zaken gewoon maar beter meteen regelen, nietwaar?

Het zelfgemaakte kado lag weer gewoon in Tapanui, dus niet handig als je op zondagochtend in een vakantie huisje twee uur rijden ervandaan zit.  Al met al dus een rommelige vaderdag, waarop papa aan het werk gezet werd om de vakantieboel op te ruimen, lekker stond te koken in de keuken en de luiers voor zijn rekening nam.

Maar toch zit het me niet helemaal lekker.... dus via deze weg: fijne vaderdag!
















Oh ja, en ook nog gefeliciteerd met het begin van de lente!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten