dinsdag 3 december 2013

Sleutel zoeken (Marja)

Zoals ik al eerder schreef, wonen wij in een huis waar de politiekeurmerk-commissie erg verdrietig van zou worden. Een binnendeur als huissleutel ( en waarvan een sleutel op meerdere deuren past) alle ramen die makkelijk te openen zijn van buiten, noem maar op.

Als je ergens langskomt en de deur is op slot, hoef je alleen maar in een straal van een meter van de deur te zoeken. Vaak is er wel een laars waar de sleutel in zit, of een plantenpot waar je de sleutel kunt vinden.

We hebben regelmatig een huisje gehuurd als we op pad gingen. Ik boekte en betaalde via internet. Zodra het geld binnen was bij de eigenaar, kreeg ik dan een mailtje terug waarin stond, waar de sleutel van de deur te vinden was. Soms gaat het om een code om een sleutelkluisje te openen (naast de deur, dus je hoeft niet eens te bukken).

De eigenaar van het huisje in Dunedin  had weer een ander oplossing. In het Engels stond een enorm omslachtige beschrijving van de plek waar de sleutel zou moeten liggen. Iets met om het huis, de tweede trap buitenom naar beneden en dan ergens onder een  van de stenen naast de regenpijp lag de sleutel.

Ik was toch wel een  beetje bezorgd toen we op pad gingen. Zou ik het allemaal wel kunnen vinden?

Maar ik had me zorgen gemaakt om niets: de trap was de enige trap die buiten het huis liep, en de steen? Kijk zelf maar...


Steen naast de regenpijp: check!

 
     

Geen opmerkingen:

Een reactie posten