donderdag 16 januari 2014

Queenstown in de zomer... (Marja)

Tijdens onze vakantie in Wanaka zijn we ook een dagje naar Queenstown geweest. Niet alleen omdat het een leuke stad is en je er enorm veel coole en leuke dingen kunt doen, maar ook omdat we hadden afgesproken om vrienden te ontmoeten, die we hebben leren kennen in 2005, toen Fons in Kaitaia werkte. De grootste verrassing kwam voor de zoon van het stel: die wist namelijk niet, dat we elkaar bij Winnie's zouden treffen.

De dag zelf was super: het weer was redelijk, het was niet al te druk en de kinderen gedroegen zich voorbeeldig. Dat kwam denk ik  ook wel, omdat we ze een ijsje van Patagonia hadden beloofd..... alles is geoorloofd in oorlog en liefde zeggen ze en ik heb heel veel liefde voor alle 4 mijn kinderen.

Ergens halverwege de dag kwamen we een klasgenootje van Eva tegen met haar familie. En die wisten ons te vertellen, dat ons gezin wederom op de nationale tv te zien was geweest! Er was een item over de slechte zomer in het zuidelijke deel van het land en dat de mensen dan alternatieven moesten zoeken. Zoals naar de bios gaan bijvoorbeeld. En op dat moment kwamen Fons en de oudste drie kinderen de bios uitlopen, vol in beeld op de tv! (Ik was met de jongste thuis gebleven om Nijntje in de dierentuin te bekijken, dat leek ons wel een goed idee.....lekker op de bank met ene bakje pepernoten, hemel op aarde!)
Fons had de camera wel gezien maar dacht, dat het voor de regionale tv was.

Zijn naam was al genoemd op de nationale radio ook. Er was een onderwerp over dokters ofzo (ik heb het niet helemaal gevolgd, maar belangrijk was het vast niet dnek ik) en toen kwamen ze via dokter Peter Snow op de nieuwe GP (general practioner) van Tapanui: dr Fons Captijn. Maar goed,  bij mij begon het meteen te malen: ze hebben dus niet zomaar een dokter hier, maar een BEROEMDE dokter die er erg betrouwbaar uitziet (want anders hadden ze hem denk ik wel weg ge-edit tijdens de montage denk ik dan). Dat is gewoon gratis reclame voor Tapanui! Hier kan natuurlijk best wel wat tegenover staan dacht ik zo.  Ik moet nog even nadenken over hoe en wanneer ik wat aan wie wil vragen, maar ik voel, dat wij nu een ijzersterke onderhandelingspositie hebben hier.


Maar goed, we hadden het over Queenstown. Daar komt de dokter van Tapanui graag om lekker te eten en te genieten van het uitzicht.
Uitzicht  van boven op de berg, waar je met de gondola heen kan.


Zie je, zo ver weg is die zuidpool niet...... logisch dat het af en toe koud is in de zomer.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten