zondag 12 januari 2014

Zomer! (Marja)

Afgelopen donderdag zijn we vertrokken voor een weekje weg. Met mijn shirt met lange mouwen aan, dikke spijkerbroek en een warm vest vertrokken we uit Tapanui met een temperatuur van slechts 13 graden.... en dat in het midden van de zomer. Ik had voor de kinderen en mezelf een goeie garderobe ingepakt: warme pyama's, dikke vesten, warme shirts en een t-shirt voor je-weet-het-maar-nooit-weer.

En verhip, na twee uurtjes rijden kwamen we in Wanaka aan waar de mensen in t-shirts rondliepen, zwommen in het meer, een ijsje aten en heerlijk in de zon lagen. Het was er 25 graden! Met een beetje angst in mijn hart dacht ik aan de heerlijke warme kleren die in de auto lagen. Het huisje is redelijk nieuw en optimaal geisoleerd, dus het was waanzinnig warm binnen. Ook ';s avonds, dus het duurde even voordat iedereen sliep.... De volgende dag zijn we snel een winkel binnengestapt om een korte broek te kopen voor B. en ik, want die hadden we niet meegenomen.... en met 26 gradne op de thermometer is iets korts toch wel aangenaam kan ik je zeggen.

We hebben gekayakt op het meer, 's middags gedobberd in Glendhu Bay en heerlijk in de zon gezeten. Ik wist niet, dat ik zo erg toe was aan wat vitamine D op mijn huid zeg! Als je zelf midden in de zomer met je winterkleren aan loopt en de openhaard moet aansteken omdat het zo koud is in huis, dan is het idee "zomervakantie" toch wel erg ver weg kan ik jez zeggen. Dus we genieten met volle teugen van dit weekje zon. Vandaag regende het, maar omdat we een binnenactiviteit hadden gepland, kwam dat wel weer erg goed uit.

En de gedachten aan een huisje in Wanak van onszelf, kwam weer in ons hoofd..... heerlijk, een vakantie huisje op twee uurtjes rijden. Daar waar het weer goed is, waar je 's winters  de hele dag kunt gaan skien en zomers kunt fietsen, wandelen en zwemmen. Dan zou het helemaal leuk zijn als we een bootje zouden hebben, een 4WD met trekhaak en wat goeie ski-uitrusting.....hmmm.... maar met dat huis in NL blijft het voorlopig maar bij dromen..... Toch maar een lotto ticket kopen zo...

eerst huilen en schreeuwen dat hij NIET meewilde, daarna omdat hij eruit moest.....kinderen......zucht...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten