donderdag 13 maart 2014

Aan het werk (Marja)

Op de praktijk zijn er twee receptionisten: een dame werkt op de maandag, de andere 4 dagen is Heather daar de baas. En ze doet het ontzettend goed. Het probleem is alleen, dat er verder niemand is die eens kan inspringen of zo. En toen dat eens ter sprake kwam, zei Fons dat ik wel wilde.

Dus die kwam op ene goed middag thuis lunchen met de mededeling, dat hij een baan voor me had.

Ik heb nu een paar dagdelen ingezeten en het is met alles wat nieuw is: het lijkt allemaal redelijk overzichtelijk, totdat je ziet wat er allemaal bij komt kijken.  Het is niet alleen een kwestei van de telefoon opnemen en een afspraak inboeken, maar ook de financien regelen. De mensen moeten hier nl voor een consult betalen. Voor de zuster een ander tarief dan voor de dokter. En als je jonger dan 6 jaar bent hoeft het weer niet, en als je chronisch ziek bent krijg je korting. ouder mensen zijn ook goedkoper uit, en zo zijn er nog meer verschillende tarieven. Ik weet inmiddels hoe je het pinapparaat moet bedienen en vorige week mocht ik zelf het werk doen met Heather op de achtergrond.

Maar mensen zijn hier Heather al 20 jaar gewend. En dan zit er ineens een wildvreemde. Dus iedereen vroeg meteen waar Heather was en of zij alles kon regelen. Wat voelde ik me weer een enorme eerstejaars leerlingverpleegkundige zeg!

Maar goed.

Ik heb dit nu een paar keer gedaan en de manager heeft me gebeld, dat ze me wel een oproepcontract wil geven. Inmiddels heb ik ook opvang geregeld voor de kinderen (was een detail die ik voor het gemak maar even over het hoofd had gezien), want ik moet dan werken tot 5 uur. Tel daar de reistijd bij op en dan weet je meteen, dat ik pas om 17:10 uur thuis ben! Drukdrukdruk, wat een stress!

Er is alleen nog een probleem: ik heb nog geen BSN, het oude sofinummer. Dus eigenlijk hoor ik nu op internet te gaan zoeken waar ik dat kan regelen, zodat maandag de papieren ingevuld kunnen worden en ik daadwerkelijk uitbetaald kan worden ( en nee, ik heb nog geen salarisonderhandelingen gedaan. ik ga er vanuit, dat een doktersvrouw een mooi bovenmodaal inkomen krijgt, want laten we wel wezen, ik help het image wel omhoog door daar te gaan zitten op de praktijk van mijn man. Ik ben ten slotte niet zomaar iemand!).


Maar als alles goed gaat, zit ik dus over een tijdje zo af en toe in  de praktijk, te mopperen op Fons , omdat hij uitloopt. En hij kan dan weer mopperen op mij, omdat ik allemaal dubbele afspraken ga boeken om hem dwars te zitten. En dan kan hij als tegenreactie mij weer dwarsbomen door allemaal afspraken te blokken in de agenda. En die kan ik dan gewoon weer vullen. Ik heb er nu al zin an!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten