zondag 9 maart 2014

Vers fruit (Marja)

Eindelijk zijn ze er dan: de appels en peren van onze eigen tuin!  En zuur dat ze zijn!
En ze zien er erg raar uit, helemaal niet zoals in de winkel. Met deukjes, scheuren, plekjes en gekke vormen. Maar je kunt er wel heerlijke crumble van maken. Dat is zeg maar een appel-kruimeltaart, maar dan zonder de taartbodem. Het is een veel gegeten dessert hier, wat er voorals lekker ingaat als er warme custard en roomijs bij geserveerd wordt.

Misschien moet ik toch nog maar even wachten met het plukken van de rest van de vruchten. Want in een crumble en als moes zijn ze lekker, maar mijn speekselklieren en slijmvliezen weten niet of deze zuurtegraad wel oke is voor mijn lijf.

Geduld is niet echt mijn sterkste kan heb ik al begrepen als het op tuinieren aankomt. Maar het is wel erg leuk om je eigen groenten en fruit te verbouwen, oogsten en dan tot iets lekkers te kunnen maken.
Ik kan niet wachten tot het volgend voorjaar!
Maar eerst nog even de peren rijp kijken. Eens zien of ze dan naar echte zoete peren smaken...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten