woensdag 5 maart 2014

Zoo boogie (Marja)

Afgelopen donderdag gingen de kinderen van kidzway ( de kinderopvang) naar een voorstelling van Zoo Boogie.  Ik had eigenlijk geen flauw idee wat of wie dat was, maar doordat we er met een echte bus (cool!) heen zouden gaan, besloot ik om me op te geven als hulp ouder.

De rit in de bus was inderdaad geweldig! Heel veel kinderen hadden nog nooit in een bus gezeten en keken hun ogen uit. Een van de moeders vertelde me, dat haar oudste dat ook geweldig vond, tot het moment dat hij naar school ging. Toen moest hij iedere dag met de schoolbus naar school en was de lol en binnen een maand vanaf.

In Gore aangekomen werden we gebracht naar een theater. De zaal zelf was een gymzaal met een podium. Alle stoelen waren weggehaald, zodat de kinderen en ouders  op de grond konden zitten.

Nog steeds had ik geen flauw idee wat er ging gebeuren, maar de kinderen die de zoo boogies kenden werden steeds wilder en wilder.
En eindelijk waren ze er dan: een oppasser en mensen in dierenpakken, verkleed als leeuw, aap, ijsbeer en olifant.  Dat was voor veel kinderen te veel van het goede. Om mij heen werd het allemaal een beetje chaotisch: een deel van de kinderen begon mee te zingen, een ander deel vluchtte weg achter de ruggen van de juffen of zette het op een brullen. Het was een voorstelling met een morele boodschap; daar krijg ik altijd een beetje jeuk van.




Na een uurtje krabben was alles afgelopen en gingen we weer in de bus ( nog steeds cool!) naar kidzway terug.

En daar konden de kinderen ( en moeders) even bijkomen van de ervaring. Het was erg leuk, maar voor mij een eenmalige actie. En ik weet nog steeds niet, waar die Zoo boogie nu zo populair van is; zo weet ik niet of ze een tv show hebben of gewoon al jaren toeren en daardoor overal bekend zijn.


Maar goed, hier een link naar de website. Kun je ook even krabben........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten