dinsdag 27 januari 2015

Fundraiser

Tapanui heeft een zwembad. Dat is ruim 20 jaar geleden gebouwd en is aan een opknapbeurt toe. Je kunt hiervoor geen subsidie aanvragen en moet de gemeenschap zelf de benodigde $ 300.000 op gaan brengen. Het is ene illusie dat dat binnen een jaat bijeengebracht is, maar er moet wel actief gezocht worden naar manieren om geld op te brengen. Dat gebeurt door middel van fundraisers. Vlak voor de kerst konden mensen baksel inleveren die verkocht werden bij het postkantoor. Er zal binnenkort van alles georganiseerd worden waar mensen dan voor gaan betalen.

Ikzelf doe ook mee aan een van die fundraisers. We gaan met een paar mensen uit Tapanui de Motatapu fietsen. De bedoeling is, dat de mensen uit het dorp mogen gokken wie van onze groep als eerste, tweede etc aankomen met de daarbij behaalde tijd.

Nu denk ik graag dat ik een redelijke kans maak om als een van de eerste over de finish te komen. Maar dat was voordat ik met een deel van de groep een stuk ging fietsen. Daar zitten heel wat snelle mensen tussen! En de twee mensen die die dag niet mee waren zijn nog sneller! Nu zijn het boeren en die hebben een zeer goede basisconditie is mij al eerder opgevallen. Van al dat rennen, kalveren tillen, over de paddocks lopen om gras te meten ( geen grapje, heb ik pas geleerd) hebben die mensen genoeg lichaamsbeweging. Meer dan ik  met mijn huisje en kantoorbaantje. Dus ik zal realistischer moeten zijn en me moeten voorhouden, dat ik DUS niet als eerste zal eindigen en maar gewoon moet zien op de dag zelf.

Iemand anders die de race al gedaan heeft vertelde me, dat er stukken zijn waar je moet lopen. Niet alleen omdat het heel steil is, maar ook  omdat je daar niet kunt inhalen en als er iemand voorop besluit te gaan lopen, je niets anders kune dan achteraan sluiten en meegaan in het aangegeven tempo.
Ik ga het allemaam wel zien. Nog 6 weken aftellen en dan zit het erop. Een jaar van trainen letterlijk met afstappen, vallen, opstaan en weer opstappen. Ik heb er wel steeds meer zin in.
Maar eerst nog even mijn laatstse trainingsweken zien te overleven.

op een mooie dag kun je vanaf deze top Steward Island zien liggen

allemaal boven!

vlnr: Marja, Kate, Hazel, Gordon, Chrissy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten