maandag 17 april 2017

Pasen!

Het blijft niet kloppen. gekleurde bladeren aan de bomen, kortere dagen, koude  ochtenden, mist, kastanjes. En dan pasen!
Het feest van de lammetjes, krokussen, kuikentjes begin van nieuw leven..... nada hier!
Wat NZ hier wel heeft met pase, is chocolade. Heel veel chocolade.

Dus we hebben eitjes verstopt, iets wat we alle jaren doen. En ja, ik was  vergeten waar ik een eitje had verstopt. Maar uiteindelijk zijn alle eitjes weer terecht en hebben we genoten van de NZ traditionele hot cross buns. Dat zijn zoete zachte kadetjes met aan de bovenkant een kruis, gemaakt van bloem en water. Je kunt ze kopen met een mengsel van suiker en kaneel in het midden ( mij favotiet), gewoon met rozijnen, een chocolade variant en meer.
Mocht je het eens willen maken; vind het recept .hier

Verder is het eindelijk droog ( we hebben wat naar weer gehad vanwege de cyclonen die over Australie zijn geraasd) en mooi rustig nazomer weer. Dus gaan we nu nog naar buiten zoveel als we kunnen.

Maar we beginnen de winters hier een beetje te kennen.  Dus binnenkort zal ik weer extra voedsel inslaan voor in mijnpantry. Mochten we dan vast komen te zitten, dan kunnen we in ieder geval nog eten. ook zal ik voord ekomende winter meer dekens, warme pyama's, glowsticks en  zaklantaarns inslaan, voor het geval de stroom uitvalt omdat er teveel sneeuw op de leidingen valt waardoor de kabels knappen.

Een gewaarschuwd mens telt voor 2.  Ze maken hier af en toe reclame dat je jezelf moet kunnen redden in het geval van een aardbeving ofzo. Dus je moet een kist hebben met water, toilet papier, eten, gasbrander etc. In NL vond ik dat een beetje overdreven, maar ik ben erachter gekomen, dat het hier niet zo'n overbodig iets is.

Dus die kist staat inmiddels klaar in de garage!


Maar eerst gaan we nog genieten van een mooie, zonnige dag en het feit dat hier de herfst/paasvakantie is begonnen. Twee weken niet naar school, heerlijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten