woensdag 15 februari 2012

Heimwee (Marja)

We wisten het eigenlijk al na onze terugkeer; wij zijn gezegend om de rest van ons leven heimwee te hebben. Of naar waanzinnig mooie natuur, rust, relaxed leven, dolfijnen en honey roasted peanuts, of naar winkels om de hoek, familie en vrienden dichtbij en hagelslag en drop.
 De truc is nu, om te kijken in welke omgeving we de heimwee het best kunnen verdragen of waar de heimwee het minst is. Voor nu heeft Nieuw-Zeeland gewonnen. Dus dat wordt weer smachten naar pindakaas, satesaus, drop, hagelslag en oude kaas. 
Een paar uur na onze landing op schiphol in 2007  bevonden Fons en ik ons in de vomar, ons mandje vol te laden met Hollandse waar.
Maar na de eerste boterham met duimdikke pindakaas realiseerde ik me weer, dat ik eigenlijk helemaal niet van pindakaas hou (twee jaar lang verlangd naar dat moment, wat een tegenvaller was dat!)

Ik weet nu, wat ons te wachten staat en omdat ik niet van het halve werk hou, ben ik alvast het www opgegaan om te kijken hoe we de tijd in NZ kunnen veraangenamen.
Zo vond ik mijzelf een half uurtje later achter de computer terug, kwijlend over het toetsenbord, kijkend naar een online winkel waar ze hagelslag, drop, pindakaas en appelstroop verkopen.
Ik was me enorm aan het verlekkeren en zat uitgebreid te verlangen naar meer, totdat manlief  fijntje opmerkte, dat al deze spullen op nog geen 5 minuten van huis te halen waren....
Weg kwijl, weg verlangen.....als het zo voor het grijpen ligt, is er ook niks aan !
Maar ik was even in NIeuw-Zeeland, even dat verlangen en de heimwee weer geproefd... dat was een erg prettige ervaring kan ik je zeggen. En ik kan dus alvast wennen; http://www.thewindmill-online.co.nz en genieten maar!
Maar nu eerst een lekkere boterham met pindakaas.......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten