vrijdag 4 mei 2012

Eerste stap! (Marja)

De eerste stap is genomen! De registratie voor de medical council is er door! Nou ja, niet helemaal.... Fons moet als hij in NZ is, eerst nog een interview hebben om zijn registratie te krijgen en nog wat geld overmaken voor alle gemaakte kosten ( de mensen daar moeten ook leven, nietwaar...). En er moet over een paar maanden nog een BIG verklaring die kant op, om te laten zien dat hij nog wel een dokter is.
Maar de registratie is er in principe door en nu kunnen we verder.

Volgende stap: aanvragen van een werkvisum.
Het wordt nu toch echt tijd om eens wat papierwerk te gaan regelen denk ik...
Tijd te gaan: ruim 100 dagen . Honderd en negen om precies te zijn.

Dat klinkt veel korter dan ruim 3 maanden!  Hoe kan dat nou!  En in de weekenden is alles dicht ( dat is dan - 30 dagen). Dan hebben we pinksteren en hemelvaart ( - 2 dagen). Ik zal voor het gemak maar even denken dat de eerste weken van de zomervakantie iedereen nog werkt en ik iedereen gewoon nog kan bereiken, anders gaan er nog 20 werkdagen vanaf en zou ik nog maar 57 werkdagen hebben om alles te regelen. En nu zijn dat er wel 77.

 Het zou wel stoer klinken om te zeggen , dat we onze verhuizing binnen 57 dagen hadden geregeld (als een stel idioten die geen idee hebben met wat ze aan het doen zijn; klinkt als een leuke aflevering van    " ik vertrek"....)

Ik denk, dat ik het dagje Alkmaar vandaag maar even laat zitten en wat mensen ga bellen....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten