woensdag 16 juli 2014

Op de fiets... (Marja)

Ik heb me nu officieel ingeschreven voor de Motatapu van volgend jaar. Dan ga ik in een tijd van ehh... onder de 6 uur een afstand van 47 kilometer afleggen. Omdat ik daar echt voor moet gaan trainen, ben ik regelmatig op de fiets te vinden, weer of geen weer. En als het heel erg koud is dus ook. Natuurlijk kleed ik me daar ook goed op: panty, lange hardloopbroek, wollen sokken, korte fietsbroek. Dan wollen hemd, wollen shirt met lange mouwen, shirt met korte mouwen, regenjas en tot slot mijn bergschoenen. En heuvelop heb ik het echt wel snel warm. Maar omdat er ook stukken zijn waar ik met ongeveer 45 kilometer per uur naar beneden suis, koel ik dan sneller af dan dat ik opwarm. Gevolg: altijd koud als ik thuiskom.....

Gelukkig is het nu vakantie en kan ik niet fietsen, omdat de kinderen thuis zijn. En hopelijk komt de lente sneller dna normaal, zodat ik over een paar weken redelijk aangenaam kan fietsen. Voordat de zomer begint, wanneer het weer te heet is om te fietsen en ik met zonnebrandcreme mezelf moet beschermen om te voorkomen dat ik als een kreeftje thuiskom. Ik weet het, het is niet snel goed met me.

Maar mijn vriendin laat me de mooiste stukken uit de omgeving zien. Ze blet gewoon een boer op om te vragen of we op zijn land mogen , omdat daar zo'n coole berg is. Nou, en die lopen we dan gewoon op ( fietsen was echt veel te steil) en genieten daarna van het uitzicht. En dan maak ik er gewoon een foto va, zodat jullie ook kunnen zien dat ik aan bergbeklimmen-met-een-fiets-aan-je-hand doe.

Kijk en geniet!

Fons vindt altijd dat ik op zwarte piet lijk in  deze kleren

min 2 op de fiets. Erg mooi !

Halverwege de berg. Ik kon echt wel doorfietsen hoor, maar wilde graag even genieten van het uitzicht en een foto maken...

Op de top! Op 460 meter hoogte, maar wij hadden er "maar" 300 geklommen bij deze berg...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten