maandag 17 november 2014

Echt mountain biken!

Ik ben met een vriendin gaan mountain biken. Nu heb ik wel een mountainbike, maar meer off road dan een bospad ben ik nog niet geweest. Volgens mijn vriendin zouden we er een half uurtje over doen. Haar man zou ons bovenop de berg afzetten en dan zouden we vrijwel de hele weg down hill hebben. Nu ben ik een grote fan van down hill gaan, dus dt klonk me als muziek in de oren.

Maar echt mountainbiken is toch wel iets anders dan met 60 km/u van een asfaltweg afsuizen zeg! Smalle paadjes met stenen aan weerszijden, op en neer, kronkelige weggetjes. Een route waar techtnische vaardigheden wel een must zijn zeg maar. En daar heb ik er nul van. Dus terwijl mijn vriendin op zeer gracieuze wijze de heuvels afsuisde, stapte ik af van mijn fiets, om stapje voor stapje met de beide remmen ingedrukt mijn levensgevaarlijke tocht naar beneden te wagen.

Ik heb diverse keren het (bijna natuurlijk) in mijn broek gedaan van angst, want dit was toch wel redelijk ver uit mijn comfort zone. Maar na afloop vond ik het toch wel supergaaf om te doen en ik wil dit zeker nog een keertje gaan doen!

Hier even een korte impressie:
uitzicht over Alexandra

Mountainbike park

Dit was het makkelijke deel. Toen het moeilijk werd durfde ik mijn toestel niet meer te pakken....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten