dinsdag 26 februari 2013

Hardloop update (Marja)

Nog een dikke 2 maanden en dan is het de bedoeling, dat ik de halve marathon ga lopen. Dat houdt in, dat ik mijn afstanden moet vergroten en echt moet oefenen met de geltubes en de rugzak. Om er zeker van te zijn dat ik niet ergens zou afsnijden, heeft Fons me zaterdag ergens afgezet om een "rondje" van 15 kilometer te lopen.
Het was nog redelijk vroeg, het zou bewolkt blijven en en frisse wind zou zorgen voor de nodige afkoeling. Maar zoals wel vaker de afgelopen tijd, liep het wat anders. De wolken gingen langs de zon, af en toe viel de wind weg en het werd toch waremer dan metservice had beloofd.

Ik loop met een app, endomondo. En mensen die daar ook op zitten, kunnen je een cheer sturen tijdens het hardlopen, fietsen of wat je aan t doen bent. En die cheers (ook uit NL!!) hebben me die 15 km erdoorheen gesleept. Het laatste stuk liep ik aan de rand van de snelweg (blijft gek om dat te zeggen) en ik ha het helemaal gehad. Maar ja, geen mogelijkheid om af te snijden he....
Ik moet zeggen, dat ik het concept waterrugzak nu wel doorheb. Alleen die gelletjes blijven een uitdaging.
Ik zat helemaal onder die smurrie! Gelukkig heb ik nog even om te oefenen en om het er profi uit te laten zien in mei.  Maar  het feit dat ik mijn grenzen zo aan het rekken ben, geeft me toch wel ene kick hoor (en spierpijn en blaren, maar dat zijn maar kleine dingetjes).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten