vrijdag 15 februari 2013

Wereldnieuws (Marja)

Hoe langer we hier wonen, hoe breder mijn belevingswereld wordt. In het begin had ik mijn handen vol aan de dagelijkse gang van zaken en had ik geen behoefte aan meer dingen buiten mijn wereldje om. Maar nu begin ik weer wat meer om me heen te kijken. Kranten lezen, radio aan, dat soort dingen. En dan kom je toch wel weer interessante dingen te weten!
Ik wist wel, dat Blenheim twee vliegvelden heeft. Eentje voor commerciele vluchten en eentje voor de hobby en de leuk.
Wat ik nu ook weet, is dat er zeer regelmatig beroemdheden landen hier in Marlborough. Ik vermoed, dat het iets met de wijn te maken heeft, maar zeker weten doe ik het niet.
En de kranten schrijven er graag over. Zo graag, dat ze op de voorpagina vermelden, dat er weer een beroemdheid is geland hier. Met een heuse privejet.
Stukje geschreven, mooie foto erbij. Klaar zou je zeggen.
Het enige puntje is, dat niemand van de krant wist, wie deze beroemdheden zijn. Dus mochten de lezers het weten, of ze dan even de krant willen tippen.
En daar help ik ze graag mee. Dus kijk goed naar het artikel en de foto. Mocht het iemand zijn die in onze afweizigheid in NL ineens daar beroemd is geworden, laat het ons dan weten. Dan kunnen ze hier ook weer rustig slapen....
Zou ook wel een leuke kop zijn voor de Telegraaf bedenk ik me: Beroemdheid geland op Eindhoven.... En wie weet wie het is, mag dan een tip geven, want wij weten het niet met zijn allen....
In Otautau stond eens op de voorpagina van de krant, dat een winkel in een nabij gelegen dorp nu eindelijk een echte  geldautomaat had. Ultramoderne wereld hier zeg ik je.... maar door dit soort nieuws, leest de krant wel lekker weg.  (Die geldautomaten worden hier trouwens gewoon bijgevuld met een busje. Niks gepanserd ofzo....). Tussen alle moord en brand op de wereld, is dit toch wel erg leuk om te lezen. IN NL heet het komkommertijd, hier is het gewoon het nieuws uit de gemeenschap!





1 opmerking:

  1. Sorry, mijn celebritykennis gaat niet ver genoeg, ik houd het op de baas van Ferrari, met al dat rood, vind de slippertjes toch minder....Maarruh, grote vraag blijft wie die koffer gaat tillen?

    BeantwoordenVerwijderen