donderdag 25 april 2013

Groentje (Marja)

Hoewel er veel  informatie te vinden is op het internet en er veel mensen in de winkel  altijd bereid  zijn om te helpen, blijf ik toch een groentje op het gebied van zwembadonderhoud. Ik had gehoord, dat we een speciaal anti-algenmiddel in het zwembad konden doen, het filter uit konden zetten en dat het zwembad dan winterklaar zou zijn. Klinkt erg mooi en simpel, nietwaar? En na een paar weken ontdekte ik, dat het ook te mooi was om waar te zijn. De randen begonnen toch wat tekenen te vertonen van algengroei, hoewel dat volgens het flesje niet echt mogelijk zou zijn. Maar goed. het werd meer en meer en uiteindelijk hebben we toch maar de zuiger er weer ingehangen en het filter een paar uurtjes per dag aangezet. Maar wat blijkt: was het water eerst nog helder en de algen op de muren en vloer, nu verspreidden de algen zicht keurig door het zwembad. Het gevolg: een bad met een kleur, waar ene heus kuuroord een moord voor zou doen. Het is ongetwijfeld erg goed voor je huid, werkt goed voor een mooie gloed in je haren, maar het ziet er niet meer zo uitnodigend uit om in te gaan zwemmen.
Van lichtgroen is de kleur inmiddels naar mosgroen gegaan en iedere dag lijkt het meer op sloot te lijken dan op een zwembad. En ik? Ik weet het niet meer! Ik heb de vriend van de eigenaar al gebeld en die zou deze week nog even langs te komen om te helpen. Maar zoals dat hier wel meer gewoon is, is dat inmiddels al een paar weken geleden.  Ik ga hem volgende week weer eens bellen, want ik heb niet het idee, dat dit nog spontaan goed gaat komen voordat we weggaan. En ik durf te wedden, dat we onze borg niet terugkrijgen als ik het blauwe, heldere zwembadwater heb vervangen voor een hoogstaand algenbad waar de mensen van Blenheim hun heil zoeken voor de huidproblemen die hier zoveel spelen.
En hoewel het niet mogelijk is betrap ik mezelf erop, dat ik af en toe kijk, of er vissen zwemmen in het water. Je weet maar nooit he....

Toch kleurt hij nu wel beter bij de rest van de tuin, vind je niet?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten