vrijdag 19 april 2013

Tis weer voorbij..... (Marja)

Het is nu echt voorbij, die mooie zomer.... Als drie dagen zie ik niets anders dan grauwe lucht, regen en regen. En er gaat nog veel meer vallen de komende dagen. De wereld is grauw, nat en klam. De was hangt nu in huis te drogen, maar dat duurt nu drie dagen in plaats van een uurtje in de zon buiten. Bij gebrek aan isolatie en cv, is het al snel klam en vochtig in huis en dat bevordert het droogproces natuurlijk niet he.
De kleuren die de bomen nu hebben zijn echt fantastisch! En als de zon had geschenen, had ik jullie ogen kunnen trakteren op bomen in de meest waanzinnige kleuren. En je hoeft er niet eens het bos voor in te gaan! Maar vanwege de wolken en nattigheid, moeten jullie het met deze plaatjes doen. Aan de andere kant... er zijn vast een paar mensen een pietsje jaloers geweest de afgelopen tijd, toen ze bij hun cv een beker thee dronken om weer warm te worden na een barre tocht om naar werk of school te kunnen komen. Voor die mensen: zie het maar als yin en yang. De balans in het universum wordt hersteld en nu jullie massaal de terrassen opzoeken en het rose seizoen weer gaan inluiden, zetten zij de electrische deken weer op drie, trekken we warme kleren aan in huis  en nemen een beker warme chocomelk om in huis warm te blijven. Voor alle andere mensen: het is herfst in NZ!




Je ziet de heuveles niet eens door de laaghangende bewolking
Vandaag was de laatste schooldag voor de herfstvakentie (die duurt hier twee weken). Het was mufti day en een fundraiser voor de middenbouw. Het idee erachter ontging mij een beetje, maar de kinderen gingen in ieder geval gekleed naar school en hadden een dollar mee.

Nu zit ik op de bank te bedenken waar we allemaal heen kunnen gaan in de vakantie. De bieb, het zwembad en op visite gaan bij mensen met een openh haard staan erg hoog bij mij op het verlanglijstje! En anders worden het hutten bouwen, lekkere  wandelingen maken en met een deken op de bank films kijken.... en ik denk, dat ik pepernoten ga bakken, want dat weer begint het wel te worden nu.

....

Sorry. Ik lees net, dat het volgende week weer een beetje gaat opknappen. De nachten worden kouder , maar overdag gaat de zon weer schijnen en wordt het ongeveer 20 graden. Sorry......sorry....

Maar zoals jullie zien, zit er ook nog veel regen bij!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten