zaterdag 14 juli 2012

Vrijdag de 13e (Marja)

Ik geloof niet zo erg in de Voorziening. Ik geloof er wel in, dat het universum op sommige dagen roept: blijf in je bed, wacht deze dag maar onder de dekens af.
Dat zijn van die dagen dat je je koffie over het aanrecht omgooit, om er vervolgens achter te komen dat het via een niet-mogelijke weg  over het gasfornuis is gelopen, vervolgens in alle lades is gelekt  om ten slotte over de gehele keukenvloer te spetteren. Zodat je de hele keukenvloer moet dweilen omdat je met het wegvegen met een theedoek alleen maar strepen in de vloer hebt gemaakt. Je weet wel, zo'n dag dat je je kleine teen stoot tegen een hoek van een bank, je je  schouder blesseert omdat de deurpost om de een of andere wazige reden ineens 5 cm naar rechts is opgeschoven terwijl jij er doorheen wilde gaan lopen en je anderhalf uur in een stikheet zwembad zit omdat er 75 (!!) kinderen tegelijk gaan afzwemmen, terwijl er om het zwembad  meer dan 300 toeschouwers zitten en lopen...
Gelukkig heb ik vandaag niet zo'n dag.

Vandaag, vrijdag de 13e, viel er alleen maar een ikea glas vol water over de vloer (ach, vloer van de keuken was al zo schoon vergeleken bij die van de huiskamer en ik had geen glasscherven in mijn handen gekregen, dus een win-win situatie). Ik kreeg te horen dat een bepaald onderdeel een levertijd van 6-8 weken heeft ipv de beloofde 2 (dan kan het mooi geleverd worden als wij er niet meer zijn, wel zo gezellig voor de buren. Komen ze ook nog eens bij ons over de vloer als we er niet zijn).
En vandaag was de dag, dat ik mijn mobiele abonnement wilde opzeggen. En dat lukte al na 5 medewerkers gesproken te hebben en binnen een half uur ! Die lieve mensen willen ieder gesprek zo persoonlijk mogelijk houden, dus vroegen ze iedere keer weer naar mijn geboortedatum, rekeningnummer, postcode en huisnummer en mijn mobiele nummer (want je naam vragen is zoooo 2011).
En iedereen was ook heel vriendelijk: opzeggen van een abonnement kan voortijdig, maar dan moest ik wel een hele nare boete betalen. En die was zo hoog, dat het goedkoper was, om mijn abonnement gewoon maar tot december door te laten lopen. Een mevrouw heeft er zelfs een rekenmachine bij gepakt, om het verschil van 4 x E 30 en E 125,nogwat +20 euro administratiekosten voor te rekenen.  En dan denk ik; kijk. Die lui hebben dus een dijk van een administratie.Want om deze kosten in rekening te brengen bij klanten (waar een suffe turnclub 2 euro voor rekent), dan heb heb je dus hele gekwalificeerde mensen in dienst.
En natuurlijk snap ik ook, dat er een week van te voren een bevestiging gestuurd wordt naar mijn adres. Allemaal ontzettend geautomatiseerd. En dat kan natuurlijk  niet gestopt worden. En ook niet naar NZ gestuurd worden. Het is ten slotte de digitale snelweg.
 Ik wil eigenlijk helemaal geen bevestiging, maar dat vindt "Het Systeem" niet goed.  En omdat ik niet wil dat het naar een adres gaat waar ik niet meer woon, werd ik wederom doorgeschakeld naar een andere vriendelijke meneer ( dat was nr 3).
En na een lang, maar zinnig gesprek, kwamen we tot een tussenoplossing. De bevestiging gaat naar een ander contact adres. Alleen was vriendelijke meneer 3 daar niet voor bevoegd, dus werd ik doorverbonden naar meneer 4 en 5. En meneer 5 noemde mij meteen bij mijn naam.
En toen was dus dat intieme weg he.
Ik was er klaar mee. Niks nummer, postcode enzovoorts.... gewoon mevrouw. Nou, dan ben je als bedrijf toch echt wel uit de gratie bij mij. Wat een zooitje!

Maar goed, als je dus halverwege november een bericht krijgt dat je abonnement verloopt, is alles volgens plan gegaan en ligt hij niet op ons oude adres in de bus!

En nu ga ik toch maar onder een dekentje heel hard huilen en hopen, dat het morgen beter wordt...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten