vrijdag 11 januari 2013

Dieven (Marja)

Ik had ze al gezien, vanuit de verte. Een paar keer, niet aldoor. Maar daardoor ik wist dus ook niet, waar ik mee te maken zou krijgen.
En vandaag heb ik de trieste gevolgen van hun diefstal in zijn volle aanwezigheid moeten aanvaarden.
Van alle rijpe perziken, is er niet eentje meer heel.
Eergisteren zag ik ze hangen bij ons in de tuin. We  hadden ze al op de lokale markt gehad en wisten dus, hoe heerlijk ze smaken (ja, ook met schil). Gisteren was ik er niet aan toe gekomen om ze te plukken (dat moet nl met een ladder) en vandaag zijn ze dus allemaal opgegeten. Keurig om de pit heen.
En degene die niet aangevreten zijn, zijn ook nog niet rijp. Het voelde voor mij echt, alsof er allemaal lekker snoepjes afgepakt zijn, wat had ik er de balen over in zeg!
Hier moest een oplossing voor komen, en snel!
Ik zie het niet zitten, om als een malloot door de tuin te rennen  als  een levende vogelverschrikker  als ik eerlijk ben.
Maar dat fruit ziet er zooooo lekker uit! De peren groeien goed, net als de appels (maar daar zijn de wormen ook al dol op, heb ik gezien).
Wat nu? De bomen zijn te groot om er netten overheen te gooien en alle vogels afschieten met een buks zal in het begin echt wel lollig zijn, maar dan zit ik weer met al die stoffelijke overschotten waar we van af moeten. Bovendien ligt het huis van de buurvrouw in de schiet richting en ik heb nog nooit een geweer afgeschoten (geen idee of je met een luchtbucks door enkel glas heen komt, maar met mijn geluk en handigheid moet dat geen enkel probleem zijn)...

Misschien moet ik een tarief bedenken, waarvoor ik de kinderen kan inzetten als vogelverschrikker. De geluidsfactor hebben ze al mee, de bewegingfactor ook. Als ik een schema opstel , dan kunnen ze een hele dag en een deel van de avond wel volmaken. Hmmm.... klinkt als een plan.... en als er dan ook nog eens een keer een vriendinnetje komt spelen, hebben we helemaal ruimte in het rooster. Natuurlijk kunnen we dan niet meer een dagje weg, maar je moet wat over hebben voor ultra biologisch fruit uit eigen tuin, nietwaar? Klinkt als een waterdicht plan zeg ik je!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten