maandag 14 januari 2013

Wither Hills (Marja)

Op ongeveer 5 km  van ons huis is het Wither Hills Farm park. Dat zijn een aantal flinke heuvels, waar mensen kunnen wandelen, hardlopen of moutain biken. Het is een boerderij waar je overheen gaat. Geen honden toegestaan en je hebt een grote kans, dat je tussen de koeien en schapen doorgaat (inclusief de dingen die ze achterlaten zeg maar). Fons heeft al Mount Vernon beklommen, de upper Quail Track en nog meer routes. Ik heb vorige week voor het eerste de upper Quail gewandeld (wel in mijn hardloop klerer, want we voelden ons heel wat toen we net begonnen....).
De Lower Quail Track rennen Fons en ik regelmatig. Ik loop een stukje, omdat het me te steil is....  Het is een rondje van 5,7 km en er zit een klim in van 150 m. Nu weet ik niet uit mijn hoofd hoe hoog de duinen bij Egmond zijn, maar ik vermoed, dat dit een tikkeltje hoger is.
(Volgens wiki is de hoogste heuvel in Noord-Holland de Schoorlse Nok met een hoogte van 57,0 meter, vers opgezocht!)
Afgelopen week heb ik met de oudste dat rondje gewandeld. Eigenlijk willen we hem een keertje met zijn zessen lopen, dus dit was een voorproefje. Want als we nog niet eens halverwege te horen krijgen dat ze het zat zijn, wordt een loopje van anderhalf uur wel erg lang.
Maar goed, we hebben het gedaan. We hebben niet alleen schapen gezien, maar ook de Quails, konijntjes, roofvogels en een koe of wat!
En we hebben het binnen anderhalf uur gelopen. Nu kan het er mee te maken hebben, dat er donkere wolken aankwamen en ik een beetje begon te jagen. Volgens dochterlief kwam het door het mintie snoepje dat ze halverwegen kreeg. En ze was er van overtuigd, dat de rest dit ook mee kon lopen, als we TWEE snoepjes mee zouden nemen voor onderweg. Tsja, als zij het zegt.....
Deze week zou het iets koeler worden, dus dan gaan we denk ik de gok nemen!

Druk aan het klimmen

Even uitrusten
... en dan weer naar beneden! Daar ligt Blenheim

Uitzicht...

Meer uitzicht.....

Tussen de schapen door; links de regenbui (was achteraf maar een spatje)

Zoiets dus.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten