donderdag 14 augustus 2014

Wereldberoemder in Tapanui (Marja)

Dat mijn columns worden gelezen dan een groter publiek dan alleen mijn vriendinnen wist ik wel. En dat de groep lezers van dit blog ook wat verder reikt dan onze familie en kennissen was ook geen geheim.

Maar ik  ben kennelijk interessanter dan ik dacht. (  Voordat je iets zegt: ja , ik ben een vrouw. En ja, ook blond.)

Fons had iemand op het spreekuur, die mijn blog had gelezen. In het Engels! Kennelijk was datgene wat ik te melden had zo interessant, dat het door een vertaalmachine gehaald moest worden, zodat de inhoud zich kon ontvouwen aan deze nieuwe aanwinst.

Ik had hier in eerste instantie wel een dubbel gevoel over. Want om voor een onbekend publiek te schrijven voelt anders, dan dat iemand uit het dorp hier weet, dat ik 12 uur te vroeg op het 10-minuten gesprek zat.
En toen bedacht ik me, dat dat soort acties waarschijnlijk juist als een trein het dorp hier rondgaan. Privacy is een zeer overschat idee hier .

Ik vroeg me alleen wel af, hoe die persoon op mijn blog is gekomen. Want met Nederlandse zoektermen kom je een heel eind, maar dat hebben de meeste kiwi's hier niet als eerste taal.  Pas een dag of wat later realiseerde ik me ( ja, ik zei het al: blond), dat als je mijn naam gewoon googled, je helemaal geen Engelse of Nederlandse zoektermen nodig hebt.
Ik vermoed dus nu, dat iemand mijn naam heeft gegoogled. Niet dis van Fons, maar de mijne.

Nu ben ik dus op mijn beurt weer reuze nieuwsgierug , wie dat is geweest. Want ik wil wel weten, waarom die persoon mijn naam is gaan googlen. Misschien is het een man ( waarschijnlijk een boer, want die zijn hier in de meerderheid), die mij ergens heeft gezien en enorm van mij gecharmeerd is geraakt. Op zich heel begrijpelijk natuurlijk, want  als ik niet per ongeluk mijn koffie uit mijn handen laat vallen in een cafe of iets probeer te vertellen net nadat ik een hap koek heb genomen, kan ik heel charmant overkomen.

Of misschien is het een vrouw die wilde weten, of dat verhaal van die eigen bakkerij in NL waar is. omdat ze bijvoorbeeld mijn recept wilde hebben van mijn bokkepootjes en dacht, dat zoiets wel op de site te zien zou zijn.
Of misschien is het wel een moeder van een kind, die enorm benieuwd was naar de achtergrond van de moeder van  het vriendje van haar kind. Misschien is dit wel een standaard check die ze bij alle ouders doet. Gewoon, omdat ze een bezorgde en zeer meelevende ouder is.

Een hele onwaarschijnlijke mogelijkheid is, dat iemand de naam van mijn lieftallige echtgenoot heeft gegoogled (want je wil wel weten wat voor persoon je huisarts is ten slotte), en uiteindelijk uit pure verveling mijn naam dan ook maar heeft meegenomen. En dan ook nog eens per toeval mijn naam goed heeft geschreven, want de Engelse spelling houdt meestal iets in tussen Mia en Maya.

Ik zal er denk ik wel nooit achterkomen, maar ik waan me wel enorm beroemd nu. Misschien moet ik toch maar zo'n mooie zonnebril kopen en een bijpassend sjaaltje erbij. Gewoon, omdat de details belangrijk zijn....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten