vrijdag 5 december 2014

De tijd vliegt... Queenstown! (deel 1)

Mijn schoonouders zijn dit jaat ook weer naar ons toegekomen.  Fons heeft een weekje vrijgenomen en we zijn samen naar Queenstown gegaan voor 5 nachten. Ik had een huisje gevonden dichtbij het centrum, dus geen gezoek naar een parkeerplek; ideaal!

Omdat Fons vrijdag moest werken ging ik om 3 uur met alle kinderen en bagage alvast heen. Fons zou dan uit zijn werk met zijn ouders ook naar Queenstown komen. In theorie zou dat betekenen, dat ik met de kinderen in het huisje zou kunnen eten, de boel zou kunnen verkennen en dan zouden de kinderen gewend zijn tegen de tijd dat ze naar bed zouden gaan.

Ja , tot zover de de theorie. De praktijk liep iets anders dus. Want mijn kinderen vonden het geweldig dat er een trap in het huis was, dat het er heerlijk warm was, er vloerverwarming was in de badkamers en dat er een bubbelbad in het complex was! Whaaaaa!
Ik had dus 4 stuiterballen in huis die rond een uur of 10 ein-de-lijk stil waren in de slaapkamer ( of ze sliepen weet ik niet, maar ze waren in ieder geval stil).

Zaterdag liep Fons de halve marathon van Queenstown.  Fons liep 's morgens naar de busstop waar de bus stond die hem naar de start zou rijden. Het regende..... nadat hij was afgezet moest hij een uurtje wachten totdat de race van start ging..... in de regen.  Hij heeft de halve marathon uitgelopen terwijl niet alleen het zweet, maar ook de regen zijn kleren langzaam maar zeker doorweekte.

Bij vrijwel iedere race hebben wij hem binnengehaald. De kinderen rennen vaak de laatse 50-100 meter tot de finish  met papa mee, om hem daarna met een high five te feliciteren.  Maar toen de regen met bakken uit de hemel kwam waren ze met geen stok van hun heerlijke warme plek weg te slaan. Toen hebben de ouders van Fons hun regejack aangetrokken en hebben de honeurs voor ons waargenomen.

En toen ze terugliepen van de finish miezerde het. Gelukkig waren ze binnen voordat de stortbuien en windstoten door de straten van Queenstown raasden. Door alle regen was het park waar de finish was in een waar moeras veranderd. De rest van de dag hebben alle schoenen binnen staan drogen, want mijn schoonouders hadden ertijdens het pakken van hun koffers  geen rekening mee gehouden dat ze tot hun enkels in de modder zouden rondlopen.

We hebben 's middags een film gekeken en 's avonds hebben we lekker iets te eten gehaald. Het was gelukkig droog, maar Fons en ik waren toch nat geworden. Ik had namelijk bij het boeken iets over het hoofd gezien.... Queenstown ligt voor een deel in een dal, omgeven door heuvels. Ons appartement lag op een van die heuvels met een zeer steile straat er naar toe. En dan is 800 meter ineens een heel stuk verder weg dan gewoon a la Nederlands lekker vlak zeg maar.

De kinderen lagen die avond op tijd in bed, omdat ik het idee had dat ze wel moe zouden zijn van de avond ervoor. Maar dat had ik verkeerd gedacht. Onze kinderen genoten volop van het feit dat de slaapkamers vol met ander speelgoed lagen en  niet zo donker waren als thuis. Maar uiteindelijk werd het rond een uur of 10 stil.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten