maandag 1 juni 2015

It has begun....

Het is weer officieel: de winter is begonnen! Tot 1 september zitten we nu echt in de winter.
Ik ben er net uit geweest om een stukje te rennen en om heel eerlijk te zijn, kan ik me een slechtere start voorstellen. Het is droog, weinig wind en niet al te koud. Met een temperatuur van 12 graden is het zelfs zacht te noemen na de afgelopen dagen.

Door de afwezigheid van goeie isolatie is het binnen evengoed nog wat aan de frisse kant, maar dat begint na drie jaar te wennen. Nou ja, niet echt dus, maar je leert er mee om te gaan.
Hoewel, ook dat eigenlijk niet, maar je legt je erbij neer dat je in de winter in huis ook met dubbel ondergoed en een dik vest en een sjaal rondloopt.
Of zoals ze hier zeggen: yeah, nah....ook niet dus.......

Om mezelf een beetje een positieve boost te geven heb ik gedaan waar ik goed in ben geworden: ik ben gaan bakken! Dus na de pecan carameltaart ( recept van een nichtje van Fons), een appeltaart en wat muffins vorige week was het nu de tijd voor pepernoten, gevulde speculaas, marsepein en banketstaaf. Ik heb mezelf afgeleerd om naar de kalender te kijken in deze periode. Winter is winter en DUS is het tijd voor dit soort lekkernijen.

Zo hebben afgelopen zomer oliebollen gegeten  omdat het oud en nieuw was,( niet zelf gemaakt, maar wie weet ga ik dit jaar daar nog een poging aan wagen) maar  dat past  toch niet. Oliebollen in je bikini smaken gewoon niet zo lekker als oliebollen metje handschoenen aan eten, omdat het gewoon veel te koud is. Met een muts op en roze wangen van de kou de poedersuiker in je sjaal laten vallen hoort er toch een beetje bij.

En om dan te weten  dat het juni is, terwijl ik juist geneigd ben om een kerstcd aan te zetten ( Diana Krall is mijn favoriete cd) is wel weer heel wereldvreemd, dus hou ik het maar bij " neutrale" muziekjes. Want om nu allemaal zomerhits op de radio te horen terwijl de maan schijnt door de bomen en ik de wind hoor waaien door de bomen en zelfs in huis....

Ik zal er denk ik nog wel een paar jaar last van hebben denk ik. De lengte van de dagen en de temperaturen kloppen gewoon niet met wat de kalender zegt. De mensen  uit Nederland vragen wel eens hoe ze het moeten  zien, het weer in NZ nu. Denk vanuit NL 6 maanden vooruit. Dan zitten we hier dus op 1 december qua weer en donkere dagen.

Kijk, en dan kloppen de pepernoten ineens weer wel!
Dus ik duik maa eens mijn Holland doos in op zoek naar die leuke sinterklaas liedjes en die ene film. Gaan we die kijken deze maand met een beker warme chocolademelk met marshmellows erin.

Maar voor nu zit ik aan een heerlijk kopje thee,
met een heerlijk koekje erbij.
Een sinterklaaslied, ik zit er niet mee,
daarvan word ik helemaal blij...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten