zaterdag 16 april 2016

Uitvindingen

Sinds we hier in NZ zitten heb ik me verbaasd over de dingen die hier niet, en in NL wel te krijgen zijn. Via internet kunnen we veel bestellen, maar niet alles wordt naar NZ verscheept om een een of andere vage reden (misschien zijn er nog mensen die bang zijn aangevallen te worden door wilde inboorlingen of slangen ofzo, geen idee.)

Maar heel soms zie ik hier dingen waarvan ik denk: waarom hebben we dat in NL niet? Een van die dingen is de shower dome. Oke, die kan hier alleen bestaan omdat de isolatie zo slecht is. Laat ik het pricipe even uitleggen.

Een showerdome is een plastic koepel die je met behulp van twee geleidingsrailtjes over je douche cabine kunt schuiven.
Alle stoom blijft dan in de cabine. Die blijft heerlijk warm en je hebt geen last meer van vocht in de badkamer. Geen vocht is geen schimmel of afbladderende verf. Ideaal!

En zeker hier, waar isolatie nog geen gemeengoed is, is zo'n showerdome een heerlijke droom. Was, moet ik zeggen. Want wij zijn sinds kort de trotse bezitters van ook zo'n kek ding. En eerlijk is eerlijk: het is zalig! Normaal gesproken stond ik onder de douche nog in de tocht, nu is het zelfs heet in de douche cabine!
En na het douchen zorg ik ervoor dat alles netjes droog gewisserd wordt. Daarna moet de deur wel even op een kiertje om het kleine beetje stoom er nog even uit te laten en klaar!

Het enige nadeel is wel, dat op het moment dat je uit je warme stoomcabine stapt, je meteen wordt teruggeworpen in de koude realiteit; een tochtige badkamer in een koud huis. Maar ik heb ook al ontdekt, dat als je maar heel heet doucht, je nog even nastoomt als je jezelf afdroogt en het dan nog wel even duurt voordat je echt koud wordt. Laat die winter maar komen! Zolang we gasflessen hebben zodat het water warm wordt, weet de rest van het gezin waar ik ben.

In de rij voor de douche.

Want ik ben niet de enige die ineens een enorme fan is geworden van onze stoomcabine.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten