vrijdag 1 april 2016

Dat carbo loaden he.....

Nou.

Voor een eerste keer ging dit dus totaal anders dan gepland.
Ik had me goed voorbereid hoor, dus daar lag het echt niet aan.
Op woensdag nog een kort rondje en dan maar eten. Drie dagen lang. Lekkere, zoete dingen. Alles in huis gehaald voor de actie: snoep banaantjes, snoepjes, hagelslag; dat zou geen probleem worden!
Ruim 2200 calorien per dag was het doel.

Maar dat viel dus erg tegen. Woensdag had ik te weinig gegeten, dus dat zou ik donderdag wel even goed gaan maken. De ochtend begon goed met heerlijke boterhammen met hagelslag; een tractatie! De morning tea werd gevierd met een kop thee, wat m&m's, een koek en wat snoep banaantjes. Op mijn app kon ik precies bijhouden hoe ver ik erin zat; ik lag op schema. Heerlijk een dag op de bank een boek lezen met ieder uur een lekkernij. Ik was al helemaal aan het genieten. Een dag staffeloos snoepen, zo vaak kreeg ik die kans niet, dus ik zou het maximale eruit gaan halen!

Maar na de lunch ( boterham kaas en een boterham hagelslag, met wat snoepjes als toetje), begon ik mezelf niet lekker te voelen. Opgeblazen gevoel, pijn in mijn buik. En eerlijk is eerlijk, mijn beetje fruit en wat snoepjes tijdens de afternoon tea om 15 uur hebben dat niet goed gedaan. Met een buik als een ballon stond ik voor het avondeten pannekoeken te bakken, want daar zitten veel koolhydraten in. Maar halverwege het bakken moest ik er niet aan denken om die ook nog eens weg te werken. Dan maar wat rijstepap proberen; zit ook bordevol koolydraten.....

Ik heb met hele lange tanden zitten eten. Mijn buik ging tekeer en ik moest op een gegeven moment rennen naar het toilet. Wat een heerlijke dag vol lekkernijen had moeten zijn was veranderd in een  avond gevuld met frequente toilet bezoekjes en een buik die eruitzag alsof ik 6 maanden  zwanger was van een drieling. En ik moest nog 200 calorien eten! Wat was er misgegaan?

Toen ik wat later rustig op de bank zat na te denken daagde het me ineens. Ik ben al een paar maanden bezig met afvallen. Gewoon, netjes eten, niet te veel suiker en geen alcohol meer. Mijn lijf is dus niet gewend aan de hoeveelheid suiker die ik er even in een dag in had gegooid. 
Achteraf gezien had ik mijn koolhydraten beter kunnen halen uit wat extra brood, bananen, wat  fruit ( maar niet te veel, want oppassen met vezels) en misschien een snoepje. Eentje, niet 1 pond dus. Was misschien toch een tikkie overdreven.

Vanmorgen stond ik op de weegschaal en mijn vermoeden werd bevestigd: in  plaats van de beoogde 2 kilo gewicht toename was ik afgevallen.....

Vandaag is de laatste dag om nog te kunnen carbo loaden. Maar ik doe het maar rustig aan, want mijn buik is nog steeds een beetje van slag van de suikerbombardering van gisteren. Dus meer een boterhammetje met honing extra, een banaan erbij, vanavond gewoon een boterham en een gebakken ei en dan maar ervanuit gaan, dat mijn lijf de eerdere trainingen het goed heeft gedaan op dit dieet.

Weer wat geleerd dus. Dat carbo loaden is dus wel een dingetje om nog eens even een andere keeer uit te proberen. Maar dan niet vlak voor zo'n grote race, en zeker niet op de manier die ik heb uitgeprobeerd. Heb ik ervan genoten? De ochtend wel, heerlijk! Maar was het het waard......... neuh....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten