zondag 15 december 2013

Radio (Marja)

Ik luister graag naar de radio als ik thuis ben. Omdat het Engels hier lastig te volgen is voor mij op de radio als ik niet volledig mijn aandacht erbij heb, vind ik het erg ontspannend om naar NL zenders te luisteren. Daar heb ik een hele handige app voor: tune inn radio. Het maakt niet uit wat ik wil horen, het staat erop. Van Coast FM in Australie (lekkere hardloopmuziek) tot the Breeze in Wellington.

Ik had al even niet de radio aangehad, omdat ik een beetje moe wordt van de kerstmuziek. Ik wilde graag sky radio aanhebben, maar iedere keer als ik op die zender klinkte, was er meer en meer kerstmuziek. Niet een normaal nummer tussendoor.  Kijk, als het donker is, de sneeuw ligt een meter hoog voor de deur en de kinderen schaatste voor op de grachten, dan ben ik  wel voor kesrmuziek te porren. Dikke trui aan, verlichting aan, lekkere gluhwein of warme chocolademelk erbij, en dan maar meezingen met al die vreselijke nummers die naarna wekenlang in je hoofd zitten. Maar dat is voor mij kerst.

Niet licht tot 22:00 uur, warme dagen (soms een koele dag tussendoor met wel 15 graden als maximum), naar het zwembad gaan en aardbeien eten. Dan heeft die muziek iets schijnheiligs, zo van : kijk ons eens even kerstig zitten wezen. Dus nadat ik de zender een liedje de kans had gegeven gooide ik hem er weer uit. Weer een kerstnummer, waarom houden ze geen rekening met mensen die even geen kerst willen horen? De eigen muziek maar weer aan dan....


Op een dag hoorde ik mijn schoonvader ook luisteren naar de radio via zijn Ipad. Ik legde hem uit, dat je met de app  elke muziek naar voorkeur kon streamen.
Ik liet hem de app zien en vertelde hem over die suffe sky radio met die domme kerstnummers.
En toen pas zag ik, dat ik de app al wekenlang had afgestemd op de kerstzender van sky radio.
Ah.
Dan was het ergens wel logisch, dat er kerstmuziek uit mijn radio kwam. Zeker toen ik las, dat ze adverteren met 24 uur per dag kerstmuziek.
Ah.
Dan was het ook logisch, dat ik iedere keer tevergeefs zat te wachten op een gewoon nummer.
Ik heb hem nu inmiddels geheel onopgemerkt op de gewone zender gezet, maar die zijn helaas ook overgegaan op de kerstnummers, met hier en daar een normaal nummer ertussendoor. Ik heb er maar aan toegegeven. Zo raken mijn schoonouders op hun laatst dagen hier alvast een beetje in de kerstsferen en kan ik werken aan mijn kerstnummerirritatie-tolerantie-grens. Zal vast nog wel eens ergens van pas komen hou ik mezelf voor.

Maar ik ken mezelf. Voordat ik me er bewust van ben, neurie ik weer vrolijk de welbekende oude doos liedjes mee en kan ik 's nachts niet slapen, omdat Last Christmas en Do they know it's Christmas time niet uit mijn hoofd te rammen zijn.

En net nu ik dit intyp, komt een van de gevreesde nummers op de radio. Ik denk, dat ik maar een rondje ga fietsen in de regen en onweer....
Nanana.... do they know......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten