vrijdag 20 december 2013

Weg... (Marja)

Afgelopen maandagochtend om veel te vroeg heeft Fons Zijn ouders naar Dunedin gebracht. Daarvandaan vlogen ze via Singapore terug naar NL, om daar  zichzelf weer onder te dompelen in de kou, regen, wind, beetje vorst en donkere dagen. Maar ook de kerstverlichting die aangaat en nut heeft in het donker. Hier wordt het pas om 22:00 donker, dus het effect van de lichtjes is niet echt om over naar huis te schrijven .

Maar goed, we hebben ze weer op skype gezien. En dan zijnze weer ver weg en ook weer niet. Het is een truukje dat ik wel vaker uithaal en heel goed werkt. Ik bel met vriendinnen of skype ze en dan kan ik net doen, alsof ze aan de andere kant van het dorp wonen!
Natuurlijk weet ik wel dat het niet zo is, maar het helpt toch wel een beetje tegen de heimwee die ik af en toe voel.

Inmiddels zijn hie rin huis de sporen van het afgelopen bezoek gewist: beddegoed in de was, meiden weer terug op hun kamer, extra matras opgeborgen, rode stoel onder de hoogslaper en (want dat was de reden om alles te gaan verschuiven) eindelijk de kerstboom opgezet! Hij was erg goedkoop en dat merken we nu. Hij heeft al twee uit zichzelf besloten om er maar bij te gaan liggen en dat vind ik dan net weer niet zo heel handig van een kerstboom. Er mag bij mij thuis best veel, maar liggende kerstbomen gaat mij een straatje te ver. Dus ik heb besloten, dat hij zijn laatste kerst bij ons viert. Na de kerst (boxing day) is alles goedkoop en dan ga ik waarschijnlijk naar Gore om een goeie boom te scoren. De realiteit is echter, dat ik een acute aanval van straat/plein/mensenvrees krijg als ik al die koopjesjagers tweede kerstdag als een gek door de winkels zie scheuren en dat ik dna heel snel pleite ben.

Dat zou niet de eerste keer zijn. We konden namelijk een auto winnen. Je leverde je lootje in en op vrijdag de 13e  werd de winnaar getrokken. Voorwaarde was wel, dat de winnaar aanwezig moest zijn bij de trekking. Vol goed moed gingen we aan het eind van de middag (want diet soort trekkingen zijn nou nooit eens gezellig op maandagochtend om 9:00 uur) naar de trekking. Maar toen ik langsreed en zag hoeveel mensen er waren, hebben we plankgas gegeven (in de praktijk was dat 5 km/u ivm de drukte) en zijn we naar huis gegaan. Veel te druk, die auto kon me niks meer schelen.  Dus die is denk ik voor onze neus weggekaapt. Want ik weet zeker, dat we hem anders mee naar huis hadden genomen. 
Maar tweede kerstdag is ook Fons vrij. Wie weet heeft hij nog trek in een uitje, vergelijkbaar met de meubelboulevards op tweede paasdag denk ik. Maar ik moet dat stilhouden voor hem, anders is hij er (net als ik) met geen stok naar toe te krijgen. Misschien zijn er wel gadgets in de aanbieding en kan ik vergeten te melden, dat er meer mannen onder hetzelfde voorwendsel de winkels ingestuurd worden.... hmm.... ik zie een kleine kans van slagen....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten