zaterdag 30 november 2013

Blue Mountain College (Marja)

De oudste, B. gaat na de zomervakantie naar de middelbare school. Er starten daar volgend jaar 51 leerlingen, de zogeheten bruggers. Ze gaan samen in het juniorblok hun lessen krijgen. Nu moet ik zeggen, dat ik daar best wel even een brokje in mijn keel voor weg moest slikken. Ze is pas 10 jaar! En hier is ze een vroege leerling, dus ze gaat een van de jonge leerlingen zijn. Zucht.

Deze vakantie moeten we dus zorgen voor een compleet nieuw uniform, een megalijst aan stationary (schriften, kaftpapier, mappen, passer, rekenmachine dat soort werk) en we moeten gaan sparen...

Waar Eva volgend jaar naar Queenstown gaat naar kamt, gaan de leerlingen van de BMC op skikamp een jaar en als ze seniors zijn, gaan ze naar Australie! Hoe cool klinkt dat!

B. is naar een open dag geweest. En dat is niet een open dag zoals in NL, maar gewoon een dag meedraaien in de klas. Dus lunch mee en verschillende vakken volgen, ook nog even twee entreetoetsen doen ( je bent er nu toch) en genieten van de bbq die er tussen de middag was.

Ik heb een 10 minuten gesprek met een van decanen volgende week. Om verwachtingen uit te spreken, dingen te vragen ed.

Nog drie weken gaan de kinderen naar school, dan begint de zomervakantie al..... En terwijl ik nog worstel met het weer ( de ene dag 10 graden, volgende dag 21 graden) zit ik nog midden in het proces, dat het dus november is ipv april..... de data willen maar niet in mijn hoofd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten