maandag 4 november 2013

Visite! (Marja)

Afgelopen week waren we aan het skypen met de uders van Fons toen het ineens tot me doordrong: ze komen nu echt heel snel!

En terwijl ik rustig doorpraatte, was mijn hoofd al druk bezig met andere dingen. We hebben ze beloofd, dat ze bij ons in huis kunnen logeren. En dat kan nog steeds (voor het geval ze dit lezen..), maar er moet nog wel het een en ander gebeuren.

Fons is bezig met het maken van een hoogslaper. Die gaat in de speelkamer. Daar gaat een ander bed onder. De kamer van de meiden wordt opgeruimd en de kasten worden leeggehaald. De inhoud van de kledingkastenvan die slaapkamer  gaan in de kasten van de speelkamer, die daarmee de tijdelijke slaapkamer van de meiden gaat worden.

Er wordt een tweede badkamer gebouwd  in het rommelhok (ooit) en de linnenkast in de hal gaat weg, waardoor die tweede badkamer een toegang heeft vanuit de hal.

Tot zover loopt alles op rolletjes. Er zijn alleen een paar kleine dingetjes die nog even geregeld moeten worden (pap en mam, niks om je zorgen over te maken, alles onder controle, echt waar!)

* De kasten in de speelkamer puilen uit, dus ik moet even iets bedenken waar al die spullen heen kunnen. Maar er is vast nog wel een plekje in  de linnenkast. Met wat proppen kom ik vast een heel eind.

* Ik ben momenteel nog niet in het bezit van een tweede logeerbed met de daarbij behorende leuke kussens, dekens en linnengoed.

* De hoogslaper bevindt zich op dit moment in de garage en is voor een groot deel al klaar, maar nog niet geschuurd of geschilderd.

* ik heb vandaag een tweede matras gekocht, maar ik heb geen bijpassend linnengoed ervoor, omdat de maten van matrassen in NZ anders zijn dan in NL

* Ik kan helemaal niet alle spullen in de linnenkast proppen, want ergens in deze weken komt daar de deur voor de nieuwe badkamer.

* De spullen die in het rommelhok staan moeten nog ergens heen. Dat kan niet in de garage, want die stroom vol met water als het regent. En niet in de linnenkast, want die gaat ook weg. En niet in een van de andere kasten, want die puilen ook al uit. Hmm....


Zo iets dus. Eigenlijk niks aan het handje dus.  Had ik jullie al verteld dat het hek in de achtertuin is weggehaald, om er later een nieuwe voor terug te zetten? En dat niemand weet wanneer dat later precies is?

Weet je, ik zie het maar zo: je kunt van alles zeggen over mijn leven, maar saai is het zeker niet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten