dinsdag 2 oktober 2012

Jarig..... (Marja)

Het was gisteren mijn verjaardag. En omdat ik geen bakspullen, slingers, ballonnen, verjaardagskleren en kaarsjes hier heb (die zijn nu voorbij Singapore hoop ik), had ik besloten, om het maar niet te vieren dit jaar.
Zodra de spullen hier zijn en voor een deel uitgepakt en wel in huis staan (ik ken mezelf, er zullen dozen onuitgepakt blijven staan totdat we weggaan hier), gaan we een house warming/verjaardagasfeest  geven.

De vorige keer dat we in NZ zaten, gingen we ook in de zomer weg en was mijn verjaardag de eerste die we vierden. Vrienden hadden een enorm pakket met kadootjes gestuurd, waarvan een deel al door customs was verwijderd.... Man, wat had ik toen een heimwee!
Dit jaar was dat anders; ik kreeg van de kinderen mooie tekeningen, ontbijt op bed en mooie liedjes. De jongste telg kondigde aan dat ook hij "jaadag" vierde en liet trots zijn tekening zien.
Helemaal leuk! En door de emailtjes, smsjes en andere berichtjes voelde ik me tocht enorm jarig (nog dank ervoor!).
's Avonds zijn we gezellig samen thuis uit eten geweest (simpel , maar heel doeltreffend concept: kinderen op tijd naar bed, voedsel naar keus halen bij een restaurant die ook take away doet  en dan 's avonds gezellig bij kaarslicht eten... aanrader voor de mensen die moeite hebben met oppas vinden en toch er samen even uit willen!).
Nu zijn we weer terug bij de dagelijkse gang van zaken: boodschappen doen en de jongste is naar de kapper geweest. Het resultaat is vre-se-lijk: een kiwi- kapsel wat scheef is aan alle kanten. Fons noemt het een chromosomenkapsel, voor mij het hij nu de K-factor. Maar de volgende keer loop ik die zaak hard voorbij. Ik ben zooooo blij met al die hoedjes en petten. Maar waar ga ik mijn haren laten doen? Want dat een van mijn kinderen er bijloopt alsof hij zichzelf heeft geknipt is een ding, maar met eigen kapper was ik toch wel heel erg blij en ik wil dit hem niet aandoen (voor mezelf maakt het me natuurlijk helemaal niets uit....ik draag hoedjes en petten)..... toch eens horen van andere moeders waar ze het laten doen....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten