maandag 17 december 2012

Christmas Party (Marja)

Al een paar weken zijn de kerstfeestjes aan de gang. Het is ook de afsluiting van het seizoen en begin van de zomerstop voor veel dingen, dus er is genoeg keus. Voetbal, zwemmen, vrijwillige brandweer, kinderdagverblijf ; wij hadden als enige vakantiepunt de praktijk. Het is vaak in de weekenden, dus die zijn al snel gevuld.

Wij waren zaterdag uitgenodigd voor een christmas lunch.... van 15.00 -19.30.... Nu ben ik niet zo'n ster in tijden, maar wij in Holland hebben dan al gelunchd... Wat was het idee? Moest er nog iets mee? Vaak is het zo, dat er gevraagd wordt om een "plate" mee te nemen. Wel ideaal: iedereen maakt iets en dat deel je met elkaar. Soms wordt er gevraagd om je eigen drank mee te nemen.
Maar goed. Het bleek een bbq te zijn en er was alleen voor de drank en het vlees gezorgd. Dus op vrijdag stond ik al eiersalade te maken, zaterdag was het de beurt aan de brownies en een fruitsalade. stokbroodje erbij, knoflookboter en klaar.

Het feestje was op de bach (spreek uit: betsjh) van een van de dokters: een lapje grond van veel bij nog meer met daarop een vakantiehuisje. Dit alles gesitueerd tussen de bergen aan een rivier.
Niet verkeerd kan ik je zeggen! Met het zweet op mijn rug (want t was die dag 27 graden) gingen we na de lunch weg met kinderen, luiers, drinken, eten voor de jongste, hoeden, zonnebrillen en alles wat zelfgemaakt was. Wat een teamwork, wat een gestroomlijnde actie!

Aangekomen daar waren we toch wel een paar dingetjes vergeten....zwemkleding, zonnebrand, insecten repellent (heeeel belangrijk ivm de vele, vele sandflies hier; dat zijn muggen, waarvan de beten wel een paar weken plezier geven....) en een broodje voor de jongste. Weg was mijn gevoel van supermama.....reality check noemen ze dat geloof ik, maar ik was liever in mijn eigen superwereld gebleven.

Gelukkig waren er genoeg gasten die beter voorbereid heen waren gekomen (maar even voor onze verdediging: zij hadden niet 4 jonge kinderen mee en heel veel lekkere dingen).
We hebben uiteindelijk een heerlijke middag gehad, die als een vakantie duurde.
Voor een indruk kun je naar de foto's kijken hieronder. Als je die al lang zat was, dan hoeft t niet.... ik ben al zuinig geweest, want het aantal foto's wat ik heb gemaakt ligt vele male hoger....

Even een balletje gooien in de voortuin

dat gebouwtje heel ver op de achtergrond is t huisje; Fons staat in de achtertuin

steentjes gooien blijft leuk

en zwemmen kon ook!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten