vrijdag 21 december 2012

Metservice (Marja)

Metservice is het KNMI van NZ zeg maar. Maar wat ik zo leuk vind, is dat je kunt kijken welke weersextremen er waren de dag ervoor. En ook al kan ik er niets aan doen, het is toch luek, als we in de top 5 staan. Gisteren stonden we drie keer in de top 5, van de vier gebieden: overdag de warmste, de koudste en de winderigste.... kun je je voorstellen wat voor dag (en nacht )  wij hebben gehad....duurt nog wel even, voordat ik snap, dat als het waait, ik niet automatisch ene lange broek en shirt met lange mouwen aan moet trekken (wan ik kan je zeggen, dat je dan echt wegsmelt...)
Maar goed, een mens is nooit te oud om te leren he....



Misschien wel leuk om te weten voor het idee: de wind die met 59 km/u af ent oe voorbij komt, is te vergelijken met windkracht 7.... En in NL gebeurt er dan het volgende :



En wij dachten in de Broepolder slecht te zitten met de westenwind die op ons huis beukte.... Maar deze wind is warm, de dag was onbewolkt en de temperatuur hoog.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten