woensdag 13 maart 2013

Go Mufti (Marja)

Iedere dag leer ik weer nieuwe woorden. En als je die denkt te googlen, kom je soms op hele andere betekenissen uit dan verwacht....

Maar goed, ik had al een paar keer het woord mufti horen vallen. Als ik een woord hoor wat ik niet ken, probeer ik meestal uit de zin  en het gesprek een beetje erachter te komen, wat er mee bedoelt zou worden.  Zo heb ik in een gesprek gehoord: you don't want to rock the boat, do ya? En dat klopte: de moeder wilde geen slapende honden wakker maken.
Door te luisteren kom ik een heel eind. Maar toen er in de kalender van de nieuwsbrief stond, dat binnenkort een mufti day zou zijn, begonnen mijn hersenen wel te kraken.
 En omdat ik een uitdaging niet uit de weg ga (en bang ben om dom over te komen en daarom maximaal 10 keer op een dag vraag: sorry, wat zeg je/wat betekent dat/kun je het nog 10 keer herhalen want ik kan je door je accent ECHT niet verstaan/pardon/wat bedoel je), was ik besloten om zelf op onderzoek uit te gaan...mufti..... klinkt nogal nuffig/muffig, vind je ook niet?
Maar mijn onderzoek was aan het begin van de middag al weer klaar: in een brief aan de ouders stond: dat kamp mufti was, dus dat er gewoon eigen kleren mee mochten... Ohhh.. bedoelen ze MUFTI..... oooh.... gewoon een dag naar school in je eigen kleren. Dat zal wel weer even wennen zijn denk ik! Als ik in het weekend kinderen van school zie, moet ik altijd twee keer kijken. Ik herken ze soms niet zonder dat uniform!

Als je trouwens mufti googlt bij de afbeeldingen, zie je hele bijzondere plaatjes.....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten