maandag 4 maart 2013

Zon! (Marja)

De bladeren vallen van de bomen , de herfst komt er aan. En ik merk het ook wel aan de kracht van de zon.  Stond ik in december en januari al na 5 minuten weg te fikken en was ik blij dat ik met factor 70 op mijn huid op het schoolplein stond, nu was ik buiten de was aan het ophangen en voelde de zon op mijn huid alsof ik in NL was!  Lekker warm, zonder het fik-effect zeg maar.

Ik had ergens al het idee gekregen, dat ik me de intensiteit van de zon een beetje aan het inbeelden was.  Tot ik een tijdje terug een berichtje las in de krant.
Een mevrouw had op haar voorstoel in de auto haar lege waterflesje laten liggen. Zonnetje scheen in de juiste hoek in haar auto, waterfles werkte als vergrootglas en voila: auto uitgebrand.

Dit is een van die berichten, die je in NL niet snel over het hoofd zou zien. Er zouden direct campagnes op losgelaten worden die mensen van het gevaar bewust moeten maken. Ik denk, dat er een discussie op gang zou komen over de verantwoordelijkheid van de fabrikanten, er zouden waarschuwingen op de flesjes moeten komen en verzekeringsmaatschappijen zouden weer extra kleine lettertjes in hun polisvoorwaarden neerzetten. Ik kan denk ik wel veilig aannemen, dat zoiets in NL nog niet is gebeurd.

En hier? Bericht in de krant, slachtoffer waarschuwt iedereen (terecht) om geen lege flesjes in de auto te laten liggen en de brandweer spreekt van pech....gewoon vette pech.

Maar die intensiteit van de zon is dus niet ingebeeld....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten