donderdag 5 september 2013

Miss verkiezingen (Marja)

Naaste de gewone miss verkiezingen hier in NZ heb je op het zuidereiland ook de verkiezingen voor de perfectie kiwi-vrouw. En die moeten meer kunnen dan alleen maar rondparaderen in een bikini en moeilijke vragen beantwoorden over de wereldvrede.

Dit gaat over echte vrouwen. En die dragen tijdens de verkiezingen een houthakkersbloes en een spijkerbroek. De onderdelen zijn uit het echte boerenleven gegrepen. Zo krijgt de jury een reeel beeld van de talenten van de kiwi vrouwen. zo staan er onder andere poolen, geblindoekt bierproeven, darten, een kalf vangen en houthakken op het programma. Oh ja, en natuurlijk een heerlijke appeltaart bakken, want we weten allemaal dat echte kiwi vrouwen daar in uitblinken.

Kijk, en daar haakte ik af. Wat voor houthakken, vuurstoken en kalveren vangen draai ik mijn hand niet om. Ik zie er goed uit in een houthakkersbloes (denk ik, want ik heb er nog geen eentje die bij de kleur van mijn ogen past) en ik denk dat ik redelijk kan darten.
Maar die taart...... ik heb het diverse keren geprobeerd, maar appeltaarten en ik gaan niet zo goed samen. Helaas pindakaas.  Ergens maar goed ook denk ik, want het is natuurlijk wel lullig voor de andere vrouwen als een import-kiwi-vrouw er met de buit vandoor gaat. Maar wie weet; als ik het bakken van appeltaarten onder de knie krijg, ga ik ervoor!


Oeh, ik moet noeg ergens een coole tractor scoren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten