dinsdag 22 oktober 2013

Drukte (Marja)

De lente is begonnen, de dagen worden langer en soms gaat de temperatuur zelfs zo hoog, dat het de 20 graden raakt!
En ik raak hier meer en meer thuis. Maar eerlijk: ik heb het nog nooit zo druk gehad. Omdat alles draait op de mensen die hier wonen, is praktisch iedereen op de een of andere manier in de gemeenschap met iets bezig of bij een vereniging betrokken. Op school in de MR, in de oudervereniging, de karate, playcentre, consultatiebureau, noem het op. En daarom kom je heel veel mensen tegen. Maar wordt er ook verwacht, dat je komt op de vergaderingen eens per maand (playcentre) en daar nog extra dingen voor doet (sollicitatiecommissie bijvoorbeeld). Op school help ik mee, en deze term zal ik ook zeker ingeroosterd worden bij de speelgoedbieb. Lid zijn=meedoen, anders werkt het niet. Dus in de vakantie hielp ik mee met groot onderhoud van het gebouw van playcentre, mensen van de trust hebben hier dan weer de tuin voor een gedeelte gedaan, en meer.

Afgelopen week ben ik naar een workshop geweest van Jo Saeger ( website hier:jo seagar). Dat bleek een fundraiser te zijn voor het hospice in Gore, een plek waar terminale mensen hun laatste dagen doorbrengen. Ik had geen geld mee (stomstomstom, want ik begin het hier een beetje te kennen: alles is hier een fundraiser voor iets). Snel gepind en dan maar aan de wijn he, want dat geld moest uitgegeven worden. Ik heb heel wat over voor het hospice zoals je merkt!
Jo is een kookbegrip in NZ en  heeft een workshop Italiaans koken gegeven. Iedereen vond het enorm exotisch. Maar om heel eerlijk te zijn: ik heb niets nieuws gehoord..... pasta, olijven, frutti di mare.... ken het allemaal al. En toen besefte ik me weer even, hoe dichtbij NL is bij een heleboel invloeden en culturen. Sinaasappels uit Spanje, lekker eten uit Italie en Portugal, snoepjes uit Engeland, alles ligt gewoon in de supermarkt.

De avond erop ging ik yoga doen met een vriendin ( of althans een poging daartoe, maar het was wel erg leuk). En vrijdag om 18:00 kreeg ik een text met de vraag, of ik nog op de vergadering kwam van de sollicitatiecommissie. Dat was ze even vergeten te melden. Helaas kon ik niet, anders was ik drie avonden weg deze week!
In het weekend hebben we heerlijk in de middagzon gezeten op weer een andere boerderij (pet op, zonnebrand op en genieten maar). De bbq was aangestoken en we hebben mega marshmellows geroosterd boven het vuur (Amerikaans formaat, dus na eentje zat ik vol).

En deze week  heb ik gelukkig niet veel gepland. De verse gevulde speculaas is klaar, net als de marsepein en de extra amandelspijs. Het pepernotendeeg staat te rusten en ik betrap me er zo nu en dan op, een sinterklaasliedje te zingen.  Maar die lange dagen en de hogere temperaturen passen echt niet!

Maar goed, nu heb ik even de kans om even uit te rusten voordat ze me weer vinden voor een vergadering, bijeenkomst, fundraiser of wat dan ook. Gelukkig is mijn personal trainer op vakantie en mag ik van mezelf het ook wat trainen betreft ietsje rustiger aan doen deze week... Ik ben toe aan vakantie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten