donderdag 3 oktober 2013

Verjaardag (Marja)

..... en toen was ik alweer bijna jarig...
De vraag was, wat we zouden gaan doen en wanneer. Op de dag zelf zou Fons gewoon werken, niet zo gezellig. Dus zouden we het verplaatsen naar een weekend met taart, slingers en ballonnen. Maar omdat ik eigenlijk al had aangeboden bij die gezellige cheeserolls en ook nog ja had gezegd tegen de uitnodiging om lammetjes te komen kijken, bleef er weinig  kwalitatieve "vier-tijd" over.  En de dag ervoor was ik weg, dus ook weinig tijd  om een taart te bakken.

Uieindelijk waren we eruit: of op de dag zelf, maar eigenlijk op de zondag, met taart en slingers. Maar alle visite ( een gezin) kon niet op zondag, dus die kwam op de dag zelf. Ik had gelukkig net een probeerbanketstaaf uit de oven, dus die hebben we maar soldaat gemaakt. En 's avonds toch maar kadootjes gekregen van manlief en de kinderen. En met alle lieve en leuke sms-jes, telefoontjes en whatsappjes werd het eigenlijk een leuke verjaardag zonder taart en slingers, maar met kadootjes.

En zaterdag ga ik toch maar de taart maken, voor de verjaardag zonder kadootjes maar met de taart en slingers. Ach weet je, ik heb mijn verjaardag nog nooit zo chaotisch gevierd. Het is de laatste keer in mijn dertigers-leven dat ik dit kan doen en ik vind, dat het wel goed gelukt is. De cheesecake die ik zou bakken voor mijn verjaardag was een week te vroeg klaar (en dus ook op),  de slingers liggen inmiddels in een doos waarvan ik me de plek niet kan herinneren, maar de echte verjaardagstaart gaat er komen! Het wordt er eentje met laagjes en een fondant laagje eroverheen. Met zelfgemaakte room ertussen. En dan moet ik weer een ander feestje bedenken om die cheersecake weer te maken, want man man man, wat was die lekker!

Op kidzway (kinderdagverblijf) werd een van de juffen dit jaar ook 39 jaar. Haar plan is, om volgend jaar met een stel meiden die dat jaar ook 40 worden midden in de winter naar een tropisch eiland te gaan (dat is hier niet zover vandaan) om daar de verjaardag in alle rust te vieren op een wit strand on der palmbomen. Ik heb meteen naar ingetekend!

Dan wordt het dus een verjaardag zonder taart en slingers en kadootjes, maar met een coctail en een ligbed..... ik kan me een slechtere start bedenken van mijn 40-ers bestaan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten